L
Hej
Har tænkt at købe nedenstående udestue med saddeltag og sætte mod huset. Det skal vokse op på den ene langside af huset.

Mit spørgsmål er, om jeg kan købe denne udestue og lægge tegl i stedet for plasttag? Bor i halland så der er ingen store mængder sne at tænke på.

Tak på forhånd
Et 3D-billede af et træbaseret udestue med sadeltag, store vinduespartier og informationer om konstruktion og priser fra skanskabyggvaror.se.

L
Hvis der er nogen, der ved, hvordan man beregner bæreevne, så er det meget velkomment også.

Tale med deres kundeservice?

/fremax

L
fremax sagde:
Tale med deres kundeservice ?

/fremax
Har allerede gjort det. Desværre siger de, at de ikke sælger tagsten til disse og dermed ikke kan give nogen svar.

Det er ikke muligt at lave en korrekt beregning, da der mangler dimensioner. Men man kan resonere sådan her:
Taket siges at være lavet til snøzone 2,5. Halland ligger i zone 1-1,5. Da har du 100 kg/m² "til gode". Tegl vejer oftest 30 kg/m² eller mindre, så jeg ville måske turde tage risikoen …

Hvordan bliver det med evt. garantier? TS måske ikke bryder sig om det. Som den foregående skriver, så kan SB måske udlevere dimensioner.

/ fremax

L
fremax sagde:
Hvordan bliver det med evt. garantier? TS bekymrer sig måske ikke om det. Som forrige skriver så kan SB måske udlevere dimensioner.

/ fremax
Fandt en manual på deres hjemmeside. Der står følgende info om dimensioner.

Nokbalk 90x270
Bærlina 90x225
Tagbalk 56x180
Stolpe 120x120
Nokstolpe 90x90

Nu forklarer jeg måske for en nybegynder, men nokbalken er øverst, og tagbalkerne hælder så mod den. Stolperne står i jorden, og oven på dem ligger tagbalkerne.

L
Lewdis sagde:
Hittede en manual på deres hjemmeside. Der står følgende info om dimensioner.

Nockbalk 90x270
Bærline 90x225
Tagbalk 56x180
Stolpe 120x120
Nockstolpe 90x90

Nu forklarer jeg måske for en nybegynder, men nockbalken er øverst og tagbalkerne hælder så mod den. Stolperne står i jorden og ovenpå disse ligger tagbalkerne.

Måske er det lettere at sende en print screen fra manualen. Byggevejledning for et tagkonstruktion med markerede dele A-I, der viser strukturelle komponenter og støtteposter. Billedet viser en tabel fra en manual med dimensioner for byggematerialer som nockbalk, bärlina, takbalk og stolpe til udestuebyggeri.

Med disse dimensioner føles mursten OK helt spontant! :)

/fremax

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.