Er det muligt at tapetsere på pudset betonvæg (ydervæg i skrånende hus fra -69 dvs. væg under jord)?? Ingen synlige fugtskader i øjeblikket.

Hejsa!
Havde jeg været dig, så havde jeg ikke tapetseret en ydervæg under jord. Dette for at væggen skal kunne ånde frit.
Vælg i stedet en diffusionsåben maling at male ydervæggen med, og tapetser de øvrige vægge, så skaber du en flot væg, og du undgår problemer i fremtiden.
Sådan har vi nemlig gjort, vi malede en ydervæg i vinter, og det er stadig lige så flot!

Malingen vi brugte er Fluggers "Deksoplast 5".

Jeg kan tage et billede af vores rum, hvis du vil....

Held og lykke! :)

Ja, ville være rart med et billede! I øjeblikket er væggen dækket med en limegrøn farve af en slags, ser ud til at være en slags plastikmaling? Hvis man skal pudse væggen, skal denne så væk, antager jeg? Er det besværligt at pudse en væg?

/Robert

Hej rogra96!

Hvis du er i tvivl om, hvilken farve det er, fjern farven. Alternativt fjern et stykke og lad en maler/farvehandler kigge og måske bestemme, hvilken farve det er. Men jeg ville tro, at den farve du har i dag, er diffusionsåben. Angående at pudse vægge, har jeg kun gjort det selv én gang, så jeg er rimeligt tilfreds med resultatet, skal bare fuldspartle, så overfladen bliver jævn og pæn.

Så hvis du skal pudse væggen om, skal farven væk.

Skal prøve at nå at tage et billede i aften!

Hejsa igen!

Billedet kommer her. Billedet lyver lidt, men overfladen på væggen er ikke så fin som på billedet, jeg valgte ikke at bruge alt for meget tid på at få en kanonoverflade, eftersom det er "bare" en kælder. Vi er dog tilfredse med resultatet.
Denne væg har jeg IKKE pudset, kun repareret diverse steder med Husfix, og også spartlet lidt. Så på med 2 lag dekoplast, som de har tonet i valgfri kulør!

• Værelse med brun væg, stålampe, lille vindue med mønstret gardin og radiator. Væggen er repareret og malet med to lag maling.
Låner tråden lidt....

om man har en stenydrevæg som slipper fugt igennem så der er lidt gamle fugtskader på væggen i dag... hvad bruger man for spartelmasse da!? virker det med almindelig? eller skal man bruge vådrumstypen!?

Hverken eller, synes jeg. Brug en cementbunden vægspartel, den er fugtbestandig.

ok, det lyder godt synes jeg... findes på sæk da formoder jeg?

Ja da. :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.