T
Loft? Hvid? tag det som er billigst. De ser alle cirka ens ud.

T
Fremtidigt loft i hall, køkken og stue.
Overvejer mere, hvordan kvaliteten er, eller om vi skal vælge panel fra huntonit (?) i stedet.
Budgettet siger så billigt som muligt....

Bomuldshvid loftpanel i køkken/middagsområde med installeret loftlys og skab. Jeg renoverede mit køkken/spisestuedelen i mit hus sidste år og valgte den bomuldshvide variant fra Byggmax. Overfladen er ca. 25 m2. Synes, at den var let at montere og flot. Ville også have en billigere, prisvenlig variant af loftpanel og har ikke fortrudt mit valg.

• Synes
Ahm.s
  • Laddar…
A
Jeg har samme som Fel af Åke og er tilfreds. Ingen større problemer med at få det op. Nogle skiver adskilte millimeter i bredden, hvilket forstyrrede os perfektionister, men intet som nogen ville bemærke, når man kigger op.

T
Tak for billedet :)
Synes det ser helt okay ud, kan jeg bare overtale sambon når hun er færdig med arbejde, så bliver det nok sådan et.

Fel av Åke sagde:
[billede] Jeg renoverede mit køkken/spiseområde i mit hus sidste år og valgte den bomuldshvide variant fra Byggmax. Arealet er ca. 25 m2. Synes den var nem at montere og pæn. Ville også have en billigere, prisværdig variant af loftpanel, og jeg har ikke fortrudt mit valg.

T
Har sat sådanne plader i rummene på overetagen, og de er behagelige at arbejde med, men i resten af huset undgår jeg det gerne ;)

Bliver tilstrækkeligt meget at spartle og slibe, da alle vægge på underetagen skal gipses :confused:

Bezt sagde:
Ellers findes der loftgips, gipsplank.
[link]

Fordel er, at man kan male på gipsen, men tvivlende på foliebeklædte plader.

Købte 70 kvm byggmax og har sat op 20-30 kvm synes den har fungeret godt, fået nogle små sprækker men det skyldes nok mest at jeg har været alene og uden løft

T
Det lyder betryggende, har du skruet eller spikret pladerne op? :)

nino sagde:
Købte 70 kvm byggmax og har sat 20-30 kvm op, synes den har fungeret godt, har fået nogle små sprækker men det skyldes nok mest, at jeg har været alene og uden løft

A
Vi brugte sømpistol med vores Byggmaxpanel. Vi bemærkede også, at der opstod sprækker, hvis vi forsøgte at gøre det selv, så anbefaler at være to. En der holder og trykker pladen på plads, og en der sømmer/skruer.

Bedst at bruge en klammepistol.
I øvrigt går det aldeles udmærket at male loftsplader som Huntonit.

En refleksion jeg har gjort, er at loftsplader sjældent koster under hundrede kroner per kvadratmeter, men det er muligt at købe laminatgulv for en halvtredser! :eek:
Formentlig mindre konkurrence på loftsplader, for rent holdbarhedsmæssigt kan de være værre end noget man går på.

Fandt tag til 60-70 kroner her hos byggemarkedet, men det var som en bølgepapplade med lidt folie på, gik i stykker bare man løftede den, men jeg er enig i, at tag burde være lidt billigere

Jeg skruede, fordi jeg sænkede loftet og har prøvet at få det så godt lydisoleret som muligt, så det er sænket uden alt for mange fastgørelsespunkter i det eksisterende loft, 45mm isolering, 2×13mm gips og loftplade.... håber det bliver godt, skal gøre det i hele lejligheden som jeg bygger, da det er ret lydt.

• Synes
thomas33
  • Laddar…
Tobias Knutsson sagde:
Det lyder betryggende, har du skruet eller sømmet pladerne op? :)
Jeg skruede mine plader op. Jeg var alene da jeg gjorde det, havde kun hjælp af en højdejusterbar støtte. Med lidt stædighed gik det godt og fik ingen sprækker. :) Men selvfølgelig, hvis man havde været to, ville arbejdet have været lettere og gået hurtigere.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.