Hej alle bygmestre,
Tagdækeren syntes, vi skulle lade den gamle oljemasonite ligge og sømme den nye ovenpå den gamle - er det ikke snyd?
Jeg forstår, at det er simpelt fra et vejrperspektiv, da bekymringen for regn mindskes.

Hvad tænker I?

Lad den være, oljemasonit er kun på nyere huse, fordi det er billigere end råspont og bliver som en hængekøje mellem spær. T.o.m. sættes en dug i nogle gange. Meget godt tænkt af tømrerne, da fjernelsen risikerer gennemvåd isolation på loftet. Ingen snyd med det.

J jonaserik sagde:
Lad den være, oljemasonit er kun på nyere huse, fordi det er billigere end råspont og bliver som en hængekøje mellem spærerne. Endda sættes en dug i bland. Meget godt tænkt af tømrere, da fjernelsen risikerer gennemblødt isolering på loftet. Ingen fusk med det.
Okay, føles bare surt, da nogle plader er grimme på undersiden, og det vil man altid kunne se fra loftet, og ved en inspektion vil det blive påpeget. Hvordan det ser ud mellem pladerne, vil man heller ikke kunne se.

Bare at betale for at fjerne de gamle, det bestemmer du jo selv.

• Synes
johel572
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Bare at betale for at fjerne de gamle, det bestemmer du jo selv.
Byggeren vil beholde den for risikoen for regn og efterfølgende fugtskader mindskes.

Jeg ville nok gerne have haft et lille luftspalte mellem lagene med oljeboard. 12 mm eller så bør være nok. Bare præcis så der bliver lidt ventilation. Tænker at det kan mugne der ellers, eftersom oljemasonit bliver gennemfugtet.

Oldboy Oldboy sagde:
Jeg ville nok gerne have haft et lille luftspalte mellem lagene af oljeboard. 12 mm eller så burde være nok. Bare lige så der bliver lidt ventilation. Tænker at det ellers kan mugne der, da oljemasonit bliver gennemfugtet.
Tagudskiftningen blev aflyst, da sommeren er som den er, og vi vil fjerne den gamle masonit, da Anticimex inspektionerne, som vi har i vores forsikring, garanteret vil klage over den dobbelte masonit, som desuden er delvist beskadiget flere steder - bliver et værre kludetæppe.

• Synes
Jonatan79
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.