Hej!
Håber nogen kan hjælpe mig med et konstruktionsspørgsmål. Jeg er i gang med at bygge et ottekantet lysthus, som bliver 15m2 og ca. 3.1 i kipshøjde.
Målene på lysthuset bliver ifølge billede nedenfor.
Mit spørgsmål er: vil 120x45 reglar være tilstrækkelige som spær? Planen er at lægge grønt tag.
Jeg overvejer at sætte ekstra spær mellem dem, der vil ligge i "hjørnerne" på lysthuset.
Tagvinklen er tænkt til 22,5 grader, men jeg vil gerne have den lidt lavere, hvis taget kan bære belastningen.
Mvh
Joakim