Hej! Sidder og tænker over et fremtidigt projekt. Bygge tag over kældertrappen. I foråret murede jeg en ny mur i leca og lavede en trappe ned til kælderdøren. Jeg har ikke noget gelænder endnu, og planen er at bygge en slags tag over trappen for at undgå, at det regner og sneer derned.
Trappen er i niveau med en gavl (døren midt på gavlen), så et tag med samme hældning som taget på huset føles ret fornuftigt. Er der nogen, der har fotos eller links. Har ikke fundet meget på forummet om dette.
Trappen er i niveau med en gavl (døren midt på gavlen), så et tag med samme hældning som taget på huset føles ret fornuftigt. Er der nogen, der har fotos eller links. Har ikke fundet meget på forummet om dette.
Nogen kløgtig person har måske en idé til, hvordan man kan lave en simpel liggende dør over nedgangen i stedet. Jeg har en træfacade, der stikker ud ca. 10 cm fra kældergrunden, så problemet bliver, at når døren er lukket, skal den helst være under facaden mod grunden, og så skal døren kunne løftes/åbnes uden at ramme underkanten af facaden.
Jeg har derfor brug for en slags hængsel, der tillader, at døren flyttes væk fra væggen, inden man løfter den op.
Kudos til den, der har et godt tip!
Jeg har derfor brug for en slags hængsel, der tillader, at døren flyttes væk fra væggen, inden man løfter den op.
Kudos til den, der har et godt tip!
jeg stemmer på tag...en liggende dør er både grim og "upraktisk". Selvfølgelig, man får fjernet regnvandet men forhåbentlig har du sat en brønd nederst i trappen`?!...et
tag over ville jeg have sat...havde gjort det med udhæng så det fjerner vand selv
om det skulle blæse hårdt...
/
M
tag over ville jeg have sat...havde gjort det med udhæng så det fjerner vand selv
om det skulle blæse hårdt...
/
M
Ja der findes en brønd.
Jeg tror et tag stikker ud og bliver grimmere end en smidig liggende dør malet i samme farve som kældervæggen.
Kan være enig i at en dør kan blive upraktisk, tung at åbne osv men jeg må gruble over det.
Sagen er, at det gør lidt ondt at begynde at skrue op bærende linje og save i den nye flotte panel vi har sat op.
Jeg tror et tag stikker ud og bliver grimmere end en smidig liggende dør malet i samme farve som kældervæggen.
Kan være enig i at en dør kan blive upraktisk, tung at åbne osv men jeg må gruble over det.
Sagen er, at det gør lidt ondt at begynde at skrue op bærende linje og save i den nye flotte panel vi har sat op.
Jeg lavede tag og vægge, en regel liggende på kældertrappens kant bærer op reglerne med bærelinje øverst, en bærelinje fastgjort på væggen, samme hældning som taget på huset, råspånt-pap-plade. Byggede en dør med samme panel som væggene, blev meget funktionelt og flere har sagt, at det blev flot også 
Liggende dør lyder som tungt, besværligt, upraktisk og ikke så flot, at det er besværet værd. Kan tage et billede med mobilen i morgen og forsøge at få det her, men lover ikke, at jeg ved, hvordan man gør
Liggende dør lyder som tungt, besværligt, upraktisk og ikke så flot, at det er besværet værd. Kan tage et billede med mobilen i morgen og forsøge at få det her, men lover ikke, at jeg ved, hvordan man gør
Klik her for at svare