Jeg har fået muret leca op for at bygge "hul" op, hvor der ikke har været grundsten. Så bliver der et lille luftspalte mellem lecaen og syllen på et par centimeter, som skal tætnes.
Har I nogle idéer til, hvordan man gør det på bedste måde?
Jeg har allerede tætnet lidt mellem grundsten og syll med fuge skum. Men jeg har fået at vide, at det ikke er godt, da fugeskummet suger fugt til syllen. Nogle der har erfaringer omkring det?
/Tobbe

• Lecablokke stablet under et trægulv med en smal luftspalte imellem til tætning.
Senest redigeret:
Syllpap mod syllen og så petter du ind mørtel med smal fugeske mellem Lecasten og syllpap.
Skulle der blive en sprække mellem mørtel og syllpap når mørtlen er tørret, så må du dreva.

• Synes
johel572
  • Laddar…
Jeg har lidt samme problemstilling, men jeg har sprækker mellem natursten og syldstok, kan dog synes, at det er ret svært at få helt tæt ved at putte mørtel/cementmørtel i små sprækker, når det tørrer og efter noget tid bliver det ikke helt tæt alligevel, måske fordi træet bevæger sig gennem årstiderne?
Hvordan løste du det Tobias? Fik du det til at fungere godt?

Jeg overvejer, om expanderbruk kunne være en løsning?

Hvis man skal dreje, er det ikke bedre at gøre det mellem syldpapp og syld?

Hvis du har for stærkt brug, så prøv en kalkmørtel, som har lidt elastiske egenskaber.

R RaskBjörn sagde:
Om man ska dreva, er det ikke bedre o gøre det mellem syllpapp og syll?
Det bør fungere også.

R RaskBjörn sagde:
Jeg har lidt samme problemstilling, men jeg har sprækker mellem natursten og grundstok, kan dog synes, at det er ret svært at få helt tæt ved at putte mørtel/cementmørtel ind i små sprækker. Når det tørrer og har gået en tid, så bliver det ikke helt tæt alligevel, måske fordi træet bevæger sig under årstiderne?
Hvordan løste du det Tobias? Fik du det godt gjort?

Jeg overvejer, om ekspanderende mørtel kunne være en løsning?

Hvis man skal kalfatre, er det ikke bedre at gøre det mellem syllpapp og syllen?
Hej!
Jeg har haft problemet et par gange og jeg har gjort det på 2 forskellige måder.
Begge gange har jeg lagt syllpapp mod "syllen" og så har jeg brugt mørtel den ene gang og fugeskum den anden.
Begge fungerer godt indtil videre.

/Tobbe

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.