Sidste år valgte jeg at lægge terrassebrædder på et eksisterende betongulv, som også er tag for en del af mit garage, der er i kælderen. Løsningen dengang var at bore og plugge for hver skrue til terrassebrædderne. Jeg måtte også understøtte for at få den i niveau med terrassen og trappen, da der er en lille hældning på betonpladen.

Resultatet blev ikke godt. Terrassebrædderne blev "bølgede" på grund af, at jeg havde understøttet dem, og det resulterede i, at der blev en hældning mod facaden, og der samles vand. Jeg satte også terrassebrædderne for tæt, så vandet ikke kunne trænge igennem, og træet, jeg lagde under terrassebrædderne, stoppede vandet fra at løbe væk fra pladen, da det lå langs huset.

I vinter opdagede jeg, at det begyndte at dryppe vand ind i garagen under betonpladen. Jeg mistænker, at det er et af hullerne, der tager vand ind... hvad jeg har forstået, er det et hul ved terrassedøren.

Så nu til mine spørgsmål:

1. Hvordan tætner jeg dette? Fugemasse i hvert hul? Pap? Spartelmasse?
2. Hvordan gør man det pænest med de nye terrassebrædder? Jeg har mulighed for at sætte en "regel" under terrassebrædderne, der bygger max 28 mm. Men på grund af at pladen hælder udad, vil de nye terrassebrædder stikke op 28 mm og yderst på pladen ingenting. Tanken er også at lægge terrassebrædderne i den anden retning, så reglarne under har retning væk fra huset.

Hvis I har spørgsmål, er det bare at stille dem.
 
  • Betongterrasse med trægelænder ovenpå en garagekonstruktion; uens overflade, tegn på tidligere tralldæk og vandproblemer.
  • Billede af et betongulv tæt ved et hvidt rækværk, med flere huller og ujævnheder, samt tilstødende trægulv.
  • Utetrædæk med grill, stol og hvidt stakit, betonoverflade med trælister, omgivet af natur.
  • En veranda med delvist fjernet trægulv. Betonflade under, grill og hvide udemøbler. Pose med ler ved siden af plankerne.
  • Dør med sort ramme på en betongplade, slidte områder synlige. Sandaler og blå handsker foran døren. Hulmønstre i betongen, sandsynligvis fra skruer.
Senest redigeret:
Semiproffset Thiger sagde:
Tæt med sluring (tynd cementblanding) eller et andet cementbaseret produkt til formålet. Fx denne: [link]

Fedt, skal prøve dette, købte en tube i går!
 
Har I overvejet klinker i stedet? Fjerner nogle af dine problemer og kræver minimal vedligeholdelse :)
 
  • Synes
Anemonhuset
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.