Sidste år valgte jeg at lægge terrassebrædder på et eksisterende betongulv, som også er tag for en del af mit garage, der er i kælderen. Løsningen dengang var at bore og plugge for hver skrue til terrassebrædderne. Jeg måtte også understøtte for at få den i niveau med terrassen og trappen, da der er en lille hældning på betonpladen.
Resultatet blev ikke godt. Terrassebrædderne blev "bølgede" på grund af, at jeg havde understøttet dem, og det resulterede i, at der blev en hældning mod facaden, og der samles vand. Jeg satte også terrassebrædderne for tæt, så vandet ikke kunne trænge igennem, og træet, jeg lagde under terrassebrædderne, stoppede vandet fra at løbe væk fra pladen, da det lå langs huset.
I vinter opdagede jeg, at det begyndte at dryppe vand ind i garagen under betonpladen. Jeg mistænker, at det er et af hullerne, der tager vand ind... hvad jeg har forstået, er det et hul ved terrassedøren.
Så nu til mine spørgsmål:
1. Hvordan tætner jeg dette? Fugemasse i hvert hul? Pap? Spartelmasse?
2. Hvordan gør man det pænest med de nye terrassebrædder? Jeg har mulighed for at sætte en "regel" under terrassebrædderne, der bygger max 28 mm. Men på grund af at pladen hælder udad, vil de nye terrassebrædder stikke op 28 mm og yderst på pladen ingenting. Tanken er også at lægge terrassebrædderne i den anden retning, så reglarne under har retning væk fra huset.
Hvis I har spørgsmål, er det bare at stille dem.
Resultatet blev ikke godt. Terrassebrædderne blev "bølgede" på grund af, at jeg havde understøttet dem, og det resulterede i, at der blev en hældning mod facaden, og der samles vand. Jeg satte også terrassebrædderne for tæt, så vandet ikke kunne trænge igennem, og træet, jeg lagde under terrassebrædderne, stoppede vandet fra at løbe væk fra pladen, da det lå langs huset.
I vinter opdagede jeg, at det begyndte at dryppe vand ind i garagen under betonpladen. Jeg mistænker, at det er et af hullerne, der tager vand ind... hvad jeg har forstået, er det et hul ved terrassedøren.
Så nu til mine spørgsmål:
1. Hvordan tætner jeg dette? Fugemasse i hvert hul? Pap? Spartelmasse?
2. Hvordan gør man det pænest med de nye terrassebrædder? Jeg har mulighed for at sætte en "regel" under terrassebrædderne, der bygger max 28 mm. Men på grund af at pladen hælder udad, vil de nye terrassebrædder stikke op 28 mm og yderst på pladen ingenting. Tanken er også at lægge terrassebrædderne i den anden retning, så reglarne under har retning væk fra huset.
Hvis I har spørgsmål, er det bare at stille dem.
Senest redigeret:
Tæt med sluring (tynd cementblanding) eller en anden cementbaseret produkt til formålet. Ex denne: https://www.bauhaus.se/cement-expre...YcHLy_aztRGUGtU4ErtxowIFGkN8-qghoC3uUQAvD_BwE
Klik her for at svare





