Hej. Sandsynligvis er dette blevet diskuteret tidligere, men da jeg ikke finder det så godt, spørger jeg alligevel.
Vi laver en udbygning på anden sal, der afsluttes med en altan, ca. 120 cm lang og 300 cm bred. Under denne skal vi have et rum. Hvilket tætningslag og hældning bør man have for at gøre det tæt mellem altan og indendørsrum? Vi har desuden stolper (regler), der i altanens yderhjørne holder et fremspringende tag over altanen. Hvordan gør man for at få tætnet mod disse? Vi ønsker jo ikke, at vandet skal løbe ned i nogen samling langs stolperne. - Mårten
Jeg lagde hårdplastplader under trægulvet for at undgå at få vand i regelværket. Det er vigtigt, at man har en god hældning og gode overlap, så vandet ikke tager den forkerte vej. Man kan også lime alle samlinger, så bliver det rigtig sikkert. Hældningen får man ved at save en 90-regel diagonalt fra kant til kant, derefter sætter man den sammen igen, men med plastpladen imellem. For at undgå, at plasten revner, forborer man og skruer pakken fast mod reglarne. Metoden resulterer i, at trægulvet kommer 90 mm højere op, så det fungerer selvfølgelig kun, hvis konstruktionen er udtænkt fra starten.
/CC
/CC
Tak for interessante svar. Fungerer hårdplast i længden? Man vil jo ikke have, at taget begynder at lække efter 15 år. Men der findes måske gode materialer nu til dags. Tiltaket var jo interessant, og længderne passer til vores udbygning, jeg skal undersøge det lidt mere. Så mangler der kun at få det tæt omkring støtterne...
Hvis jeg forstår dig korrekt, skal du lave en udbygning under balkonen? Hvis det er tilfældet, skal du rive hele balkonen ned. Byg udbygningen med ca. 5 graders hældning, læg tagpap på taget og byg derefter balkonen ovenpå. Skal du have et udestue, fungerer det godt at sætte plader under trædækket, så undgår du at blive våd.
Klik her for at svare