Hej

Jeg vil i fremtiden ordne fyrrummet. I dag er væggene helt ubehandlede letbetonvægge og ubehandlet betongulv. Der er en gulvafløb i rummet. Villaen er fra -73 og har en uisoleret plade på jorden. Fyrrummet ligger på souterrainplanet (kælderplanet) i hjørnet af huset.

Nu til mit spørgsmål: Bør man have tætningslag på gulvet? Jeg er ikke helt glad for at tætne gulvene i kælderen, når der er en uisoleret plade. Jeg har ingen nævneværdig fugtvandring, så vidt jeg kan se, men helt tørt bliver det vel aldrig med en sådan konstruktion.

Rummet grænser op til to andre rum. Badeværelse og vaskerum. Dette betyder, at et ret stort sammenhængende område får et fugtspærrende gulv.

Nej, hvorfor det?

Tanken var, at der er en gulvafløb der, altså vand, der kan løbe på gulvet.

Beton tåler vand.

Men det ved jeg vel. Dog er beton ikke tæt. Det jeg undrer mig over er, om der findes nogle krav, eller hvordan man plejer at gøre, når man har en grund som min.

S
du kan jo "olje" eller male (med en "åben" farve) gulvet. men sæt absolut ikke nogen tæt membran.

overvejede faktisk at klinke gulvet. Men som jeg tænkte da, ingen tætningslag.
Tak for svar.

S
skal du sætte klinker, så tænk på hvilket lim og fugemasse du skal bruge. det duer ikke med almindeligt lim eller fugemasse.
den skal gerne være frostbestandig,

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.