Vi har lockpanel på huset og i vinter fik vi ind meget mange mus. Vi tror, de kommer ind under panelen på huset. Kan man sætte en regel nederst, eller ødelægger man hele ventilationen på huset da? Havde tænkt at sætte en vinkelliste, men det er svært at finde noget med små huller, som mus ikke kan komme igennem.

Der bør allerede ligge en horisontal regel ret langt nede bag panelet. Tjek hvor sømmene på lågene sidder.

E evaerixon sagde:
Vi har lockpanel på huset och i vintras fick vi in väldigt mycket mus.vi tror att de kommer in under panelen på huset. Kan man sätta en regel nertill eller förstör man hela ventileringen på huset då? Hade tänk sätta en vinkellist men svårt att hitta mångt med små huller som mus inte tar sig igennem.
Jeg har spiket "musebåndet" (googl på musstopp) på den nederste glesen hvor også lockpanelen er spiket, ingen problemer indtil videre. Luften kan da passere. Alternativt forsøk å feste musbørster eller en slags specialstålull som forhindrer mus.

Da jeg skiftede panel på huset, brugte jeg ikke "musband". Naboen derimod, brugte spånrem, direkte på endetræet.

Ulf123 Ulf123 sagde:
Da jeg skiftede panel på huset, brugte jeg ikke "musband". Min nabo derimod, brugte spikband, direkte på endetræet.
Hvordan fæster man spikband på endetræet?

Vi satte montagebånd som var lige så bredt som panelet. Den skruede vi fast med korte skruer med større hoved

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.