Hej, en totalt ukyndig der forsøger at få styr på sin lejlighed: Jeg har meget grimme tærskler derhjemme, især på badeværelset hvor der er små revner/sprækker i træet, sikkert et paradis for eventuelle sølvfisk og lignende, men jeg vil gerne tætne det. Kan jeg bruge almindelig trælim? Vi taler om små revner men stadig synlige for øjet. Det ville også være godt at forbedringsmale denne tærskel, da den er hvid, men jeg er bekymret for at male i "forkert" hvid farve så det ser underligt ud.
Men mit primære spørgsmål er, kan jeg tætne en trætærskel med trælim?
Men mit primære spørgsmål er, kan jeg tætne en trætærskel med trælim?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 079 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,079 indlæg
Plastic padding eller plastisk træ er nok bedre end lim. Revnerne i tærsklen vil sandsynligvis krympe i løbet af det kommende halve år, når luftfugtigheden indenfor stiger, og træet øges i volumen. Så er det bedre med noget elastisk end stift lim.
For at almindelige sølvfisk skal trives, skal det være fugtigt. Hvis det er fugtigt i tærsklen, har du nok værre problemer end små revner.
For at almindelige sølvfisk skal trives, skal det være fugtigt. Hvis det er fugtigt i tærsklen, har du nok værre problemer end små revner.
Klik her for at svare