1,449 læst ·
4 svar
1k læst
4 svar
Styre en skæv vægstump (med komplikationer)
Vores gamle hus er bygget i vinkel, og jeg har fuldstændig revet hele overplanet på køkken/baderumsdelen ud og bygget nyt.
Alt, undtagen væglidelsen hvor elcentralen sidder, se billede.
Denne væg fra 70'erne står rigtigt ved åbningen, men ca. 25 mm for langt ind ved muren :@, hvilket fremgår af sprækken mod krydsfineren på gulvet.
At fjerne pladen er langt fra trivielt, da den er fastgjort over det nuværende loft, og jeg kan heller ikke rive hele væggen ned på grund af elcentralen og andre komplikationer på bagsiden.
Helst ville jeg bare lægge en plade på, der bygger 25 mm i højrekanten og så går ud i nul mod åbningen.
Spørgsmålet er bare, hvordan man gør dette på en fornuftig måde??
Alt, undtagen væglidelsen hvor elcentralen sidder, se billede.
Denne væg fra 70'erne står rigtigt ved åbningen, men ca. 25 mm for langt ind ved muren :@, hvilket fremgår af sprækken mod krydsfineren på gulvet.
At fjerne pladen er langt fra trivielt, da den er fastgjort over det nuværende loft, og jeg kan heller ikke rive hele væggen ned på grund af elcentralen og andre komplikationer på bagsiden.
Helst ville jeg bare lægge en plade på, der bygger 25 mm i højrekanten og så går ud i nul mod åbningen.
Spørgsmålet er bare, hvordan man gør dette på en fornuftig måde??
Kan du ikke bare skære den jævnt med loftet, sætte tilpasningsstykker på reglerne og sætte en ny plade på? Ujævnheder ved loftet gemmer du så bag en loftliste. Som en bonus vil du sandsynligvis nå elskabets fastgørelser nok til at du kan justere det ud, så det flugter med din nye væg.mycke_nu sagde:
Det var min første tanke også, men det er intet elskab i almindelig forstand men en specialbygget trækasse i væggen. Derefter er der et andet skab (bredband) monteret på bagsiden, så det er besværligt.
Fuld af el desuden, så man har jo ikke den store lyst til at gå frem med tigersaven..
Lige nu overvejer jeg at sætte renoveringsgips i forskellige tykke lag og derefter spartle resten ud.
Fuld af el desuden, så man har jo ikke den store lyst til at gå frem med tigersaven..
Lige nu overvejer jeg at sætte renoveringsgips i forskellige tykke lag og derefter spartle resten ud.
Hvad siger du til at rundsave en strimmel øverst og nederst i væggen. Med den rette dybdeindstilling bør risikoen for at ramme kabler være minimal. Nu har du blotlagt reglarne - skær fastgørelserne og skub væggen i den rigtige position og søm fast igen. Men det fungerer måske ikke.
Klik her for at svare