Nybegynder her og med ejerskab af hus.
Spørgsmål: bygge støttemur, som det ser ud nu skal muren bygges langs med den offentlige vej. Der er en kantsten fast støbt i cement. Den cement har løbet ind på min grund, så jeg kan ikke grave dybere for at få en grøft til muren.
Begyndte at lægge mursten i mørtel, men bemærker nu at jorden hælder, og resultatet bliver, at jo længere ned jeg kommer, jo mere mørtel skal jeg bruge for at få det lodret.
Mit spørgsmål er: vil støttemuren på 25m lang og 1m høj blive stående, når der senere fyldes op med grus og jord, når der ikke er en kant nederst som støtte?
Eller klarer muren sig alligevel med kun grovbeton, hvor det bliver højere?