sidder hjemme med sygt barn og får rapport fra min partner: opførelsen af vores prefabhus tager længere tid end forventet. Taget kommer først på plads i morgen (væggene er oppe)....og det regner...hvor slemt er det?
Man håber, at de får taget så det ligger over ydervæggene, så der ikke kommer så meget i dem. Er det boardtag, kan man jo håbe, at de lægger den første plade rundt om, det har jeg altid gjort, når jeg har rejst huse, for ikke at få så meget vand ind. Men hvis man sætter lidt varme ind senere, tørrer det alt sammen ud.
Håbe kan man, men ikke sandsynligt. Der er tre store stålbjælker, som de ikke vil montere i mørket, så taget på i morgen. Ifølge byggelederen så skal det ikke være nogen fare, eftersom ydervæggene stadig er plastede fra fabrikken. Ingen fare med isoleringen men måske kommer der fugt på gipspladerne, ifølge ham. Hvis det er sandt, så er det ikke så alvorligt...
Så længe vandet ikke kommer ind indenfor plasten og det bygges igen meget hurtigt, skal det nok gå godt...
Held og lykke med det hele
Held og lykke med det hele
Ja, det er vel bare at krydse fingre, så må de tjekke i morgen tidlig. Det skulle vist stoppe med at regne i nat
Sambon har arbejdet med i dag, og han syntes, det virkede, som om det var ordentligt plastret. Desuden kunne han se, at vi havde lykkedes med at ramme vinklen på huset (dvs udsigten) præcis som vi havde tænkt os
Tak så meget!
Tak så meget!
Et spørgsmål til: kan man kontrollere fugt i væggene bagefter på en eller anden måde? Virker det med en almindelig fugtmåler? Hvordan virker det, og skal man kontrollere flere gange? Som i morgen og så fortsætte med at måle for at se, om det virkelig "er tørret ud"?
ja, der blev vist flere spørgsmål...
ja, der blev vist flere spørgsmål...
Det bliver nødvendigt at svare JA på alle dine spørgsmål. Tjek med din KA om, hvad der gælder, og hvordan han havde tænkt sig at følge op på, at det ikke er blevet fugtigt i væggene. Hvis han ikke havde tænkt sig at tjekke det, kan det være en idé at gøre det selv.
Klik her for at svare