Hej! Jeg er i gang med badeværelset og er færdig med afløb og rør.
Nu skal jeg støbe "gruben" til, hvor rørene går.

Tips til beton? Tænkte på en eller anden form for cellebeton.
Det er cirka 160x30x20 LxBxD. Skal lægge varmeslanger på det og derefter flyde.

223276-20100221512.jpg

C
Jeg havde nok taget "almindelig" beton, typ grovbeton fra byggmax eller lignende, tror jeg. EPS-beton giver nok ingen større isoleringsværdi på den lille overflade.

Reflekterer lidt over din lægning af afløbsrørene, det ser lidt svært at rense ud..? Eller er det kun mig der synes det?

cheetah1 sagde:
Jeg ville nok have valgt "almindelig" beton, typisk grovbeton fra byggmax eller lignende, tror jeg. EPS-beton giver nok ingen større isoleringsværdi på den lille flade.

Reflekterer lidt over din føring af afløbsrørene, det ser lidt sværtrenset ud..? Eller er det bare mig, der synes?
Skal tilføje at det er opvarmet kælder nedenunder.

Hvordan tænker du med sværtrenset? 50 rørene til kommoden?

223344-20100221513.jpg

C
90-graders vinkler og T-rør ned til kælderen tænkte jeg på.

Er det kun kælder under, er det garanteret nemmest/billigst med "almindelig" beton.

Okay!

Jeg har kun stolet på min rørkrängare! ;)

De gamle rør sad omtrent på samme måde.
Så han gjorde nok det, der kunne være!

Nogle gange kan 2 stk 45ere være nemmere i renssynspunkt. Men som sagt 90 bøjninger fungerer også.

45'ere er jo altid bedre. Jo blødere bøj, desto mindre risiko for stop.

Og angående betongen.. køb grovbetong og fyld igen møget :)

Nu har du jo sikkert allerede nået at gøre badeværelset færdigt, men det kan jo være godt at vide, at det ikke er tilladt at lave samlinger på brugsvand i væggen uden at have en inspektionsluge. Men det har du måske?

jeg synes det ligner sådanne forbindelser, som man presser med et specialværktøj. Og de er godkendt til at samle i væggen, så vidt jeg ved.

De er ikke bedre end noget andet, så de er heller ikke tilladt. Det er ok at bygge ind varmerørssamlinger, men ikke tappvattensamlinger. De skal kunne inspiceres udefra, ellers kan du få alvorlige vandskader.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.