Jeg skal snart begynde med renovering af bryggerset. Jeg vil gerne have både vaskemaskinen og tørretumbleren ca. 50 cm fra gulvet, og derfor har jeg tænkt mig at støbe en sokkel. Men hvordan?
Det bliver jo en del at støbe...
- Hvad kan bruges som udfyldning? Lecablokke?
- Hvad har jeg brug for af armering?
Tak på forhånd!

Jonas

Hvorfor ikke benytte lejligheden til at gøre plads til en vasketøjskurv under? Så går der ikke lige så meget beton til.

Støbte pille men dog kun 30 cm, brugte polystyren som fyldemateriale, hvis det går i en husplade, går det her også, tænkte jeg. Vil også fremhæve fordelen ved polystyren den dag, du vil ændre og fjerne pillen. Det er ret besværligt at bryde armeret massiv beton op, lettere med en stor polystyrenklods indeni.:)

Der findes letbetonplader, man kan bruge til denne type projekt. "Bare" save til og lime sammen. Har været oppe i gør sådan her et antal gange.

Tak for jeres svar.
Måske skulle man bygge plads til vaskemiddel osv. nedenunder. Jeg har for meget vasketøj til at få plads med en vasketøjskurv ;)

Havsutsikt: Flamingo ser jo ud til at være en glimrende idé. Hvor tyk beton havde du på oversiden? Hvordan armerede du dette?
mats-o: Holder gasbeton når vaskemaskinen løber amok?

Mvh

Jonas

Jeg har kun læst om det, aldrig gjort noget lignende selv, men de plejer netop at lave plads til kurve under.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.