Jeg har en stolpe som står på en sokkel. Stolpen er fastgjort med stolpesko. Stolpen bærer en gavlbalkon.

Problemet er, at stolpeskoen er så tæt på jorden. Stolpen rådner. Er det muligt at hæve soklen ved at støbe cirka 10 cm ekstra på den gamle sokkel? Er det okay at støbe den gamle stolpesko ind (som armering), eller skal jeg forsøge at skære den væk og måske bore anden armering fast?

Sådan ser det ud. Har gravet fundamentet frem i dag. Jeg vil helst hæve fundamentet, da stolpeskoen er alt for lav.

Tænkte om jeg bare kan sætte et støberør rundt om det eksisterende fundament og støbe.

• Slidt træstolpe i usikker sokkel, omkringliggende fliser delvist fjernet, vegetation tæt på, opdatering med cementrør foreslået.
  • Gammel træpæl i betonfundament, delvist udgravet, skal hæves. Plinten er omgivet af jord og er synligt slidt.
Det burde være ganske godt forberedt. Hvis den gamle stolpsko sidder fast som armering, vil det næppe løsne sig med det samme. Du skal måske fjerne en del af pladen for at lette udfyldningen med beton under skoen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.