S
Vil støbe igen i kælderen efter skift afløb. Jeg undrer mig over, hvilket materiale jeg skal bruge, og hvilket er godt og stabilt.
Vedhæftet billede.

• Grøft i kælder med fjernet gulv, afslører rør og grusfyldt skakt, klar til afløbsreparation og efterfølgende gulvstøbning.
  • Gravet gulv i kælder med fliser og murværk, viser rørarbejde og klargjort for opfyldning efter afløbsudskiftning.
Grovbeton

Claes Sörmland
Eller finbeton hvis kagen er mindre end 5 cm.

Beton er besværligt at transportere hjem og blande, og makadam er nemt at få hjem og skovle i hullet. Så fyld op med makadam, så du ikke behøver at støbe en så tyk kage. Også lettere at bryde op senere, den dag afløbet skal skiftes næste gang.

• Synes
Värmelärlingen
  • Laddar…
S
Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Eller finbeton hvis kagen er mindre end 5 cm.

Beton er besværligt at transportere hjem og blande, og makadam er enkelt at få hjem og skovle i hullet. Så fyld op med makadam så du ikke behøver at støbe så tyk en kage. Lettere at bryde op senere også den dag, kloakken skal skiftes næste gang.
Kan man fylde med lecakugler og så EPS-beton??

A
S Singh sagde:
Kan man fylla med lecakulor och sen EPS- betong??
Nej det är ingen bra idé, EPS betong ska täckas med flytspackel eller betong..
Fyll med makadam och gjut lika lika tjockt som det var innan med grovbetong och dubba i några järn..

• Synes
cpalm og 1 anden
  • Laddar…
Claes Sörmland
Lecakugler gør vel ingen skade sammenlignet med makadam?

A
Nej absolut ingen skade men ser ikke behovet for det, er vel en dyrere produkt med..

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
C
Det enkleste og billigste er at fylde op med det samme materiale, man har gravet op.

• Synes
Lilla lådan og 2 andre
  • Laddar…
S
Rejäl sagde:
Nej absolut ingen skada men ser inte behovet af det, er vel en dyrere produkt med..
Hvilken størrelse makadam jeg skal købe? Behøver nogen dug også lægge på inden eller efter?

A
Om du har 8/16 eller 16/32 spiller ikke så stor rolle nej markduk er vel unødvendig hvis det ikke er der fra starten af.

Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Eller finbeton, hvis kagen er mindre end 5 cm.

Beton er besværligt at transportere hjem og blande, og makadam er nemt at få hjem og skovle i hullet. Så fyld op med makadam, så du ikke behøver at støbe en så tyk kage. Det er også nemmere at bryde op senere, den dag afløbet skal skiftes igen.
Småsæk beton, som leveres hjem på palle med lastbil, er utroligt praktisk.
C cpalm sagde:
Det nemmeste og billigste er at fylde op med det samme materiale, man gravede op.
Ja, bestemt. Og bestil småsæk beton hjem, som er lette at håndtere og blande.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
Og bland i kælderen nær der hvor du skal bruge betonen. ikke udendørs.. Så slipper du for at bære vand.

C
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson sagde:
Och blanda i kælderen tæt på hvor du skal bruge betongen. ikke udendørs..
Den der står for rengøringen i husstanden kan dog have en anden mening 😉

C cpalm sagde:
Den som står for rengøringen i husholdningen kan dog have en anden mening 😉
Hvis jeg ser på billederne, virker det ikke som et problem..

• Haha
Ericplumber og 2 andre
  • Laddar…
Jeg fyldte med Leca. Let at købe nogle sække sammenlignet med at få en ladning knus hjem. Så hældte jeg grovbeton ca. 10cm, lagde en tynd frigolit imellem så beton ikke forsvandt ned i lecan. Blandet udenfor og kørte trillebør ind. Let hvis man forbereder en blandeplads.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.