Er i gang med et stambyte i mit hus fra 40'erne og har nu nogle overvejelser.

Har billet riller og er kommet ned under betonen og stensætningen til lerbunden. Hvor det er dybest, står der nu lidt vand, og jeg har bemærket, at der blandt andet er stoppet i en del af dræneringen, så der kommer lidt vand ind, men dette skal nu fikses. Øvrig drænering på ydersiden er tør og fin.
Det er vådest rundt de gamle rør af beton, som også var beskadigede nogle steder, så de har nok lækket i mange år.

Er dette et problem, for vi har jo ikke tidligere haft problemer med fugt i kælderen, og under betonen var det tørt og fint.
Er det bare at fylde med groft materiale og støbe igen???

Det første billede viser, hvor tørt det var under betonen, og billede to, hvordan der nu står vand i bunden ca. 40 cm under pladen.
(En årsag til vandet er også, at jeg har spulet i dræneringen, som er tæt...)

Håber på nogle hurtige svar, da arbejdet skal fortsættes...
Tak på forhånd!

• Billede af en rille i en betongplade med synlig jord under. Tør jord ses under revnen, der blev lavet under et stambyteprojekt fra 40'erne.
  • Grøft under gulv fyldt med vand og blottet jordlag, synligt efter opbrydning af betongulv; illustration af renoveringsproblem i ældre hus.
  • Synes
TyWebb
  • Laddar…
kan du ikke grave et lille hul og pumpe øse fra hullet og se om du kan få stoppet vandet, hvis det nu er på grund af din skylning

Har fundet ud af, hvor vandet trængte ind, og det viste sig, at dræningen er dårlig på den ene gavl af huset.
Kan jo sige, at det blev meget mere arbejde, men nu er vi tilbage på sporet, og i morgen håber vi, at dræningen er færdig, og jeg kan vende tilbage til opgaven med dørudskiftningen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.