Hej alle sammen, jeg har tænkt mig at støbe i vores hall, som tidligere har været en krybekælder. Jeg har indtil videre fjernet alt gulv, spånplader osv., og er kommet ned til jorden.

Der har jeg nu lagt et lag af makadam, og nu tænkte jeg at lægge med celleplast (ca. 15 cm) og derefter en ca. 10 cm plade med indstøbt gulvvarme (vandbåren). Herefter tænkte jeg at lægge klinker på dette.

Spørgsmålet er, hvor lang tørretid tror I almindelig beton har, når pladen kun er 3 kvm og 10 cm tyk? Jeg havde planer om at købe K40 Grovbeton fra Byggmax. Godt eller dårligt valg? Da det er krympning i betonen, der er det væsentlige (som jeg har forstået det), før man kan lægge klinker, så må en 3 kvm plade vel have mindre tendens til at krympe end en 100 kvm plade.

Hvor mange ugers/måneders tørretid ville I have, hvis I havde støbt dette, før I begyndte at lægge klinker?
 
20 dages tørretid..eg 3 måneder...
K40 helt ok...
Flydespartle eftersom det er svært at "rive" et betonggulv plant......

15 cm isolering er lidt man plejer at ville have 300mm og tænk på randisoleringen...
 
Tak for svar! Har målt præcist nu, og det bliver i hvert fald 22 cm celleplast (bedre end 15 i det mindste). Tørretid på 20 dage lyder passende kort! Det ser ud til, at jeg vælger K40 fra Weber i stedet, men det er jo samme slags, så jeg antager ikke, at tørretiden ændrer sig.

Skal også vande de første dage, hvis det fortsætter med at være så varmt! Tak igen!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.