Hvad skal man støbe i? Det jeg skal støbe fast er en postkasse og også udendørsbelysning. Har hørt at pappørene trækker til sig fugt og det binder så jord, som så gør at det man har støbt kan "skyde" når der kommer frost???...jeg har ingen erfaring selv, så derfor mit spørgsmål:)....
og hvor dybt skal man støbe? Hvor stor diameter "bør" røret have?
mvh
M

Er det ikke nok at du graver et hul og fylder/støber i det samtidig med at du monterer postkasse og udendørsbelysning?

Et tip til at lette gravearbejdet er at købe en jordbor, findes f.eks. på Jula. Så får du en fin form at fylde med beton.

Gælder kun at man har passende jord til jordbor. Fungerer dårligt hvis det er rigtigt stenet eller mange rødder

ClasseClas
Johan Gunverth sagde:
Räcker det ikke at du graver et hul og fylder/g støber i den samtidig med, at du monterer postkasse og udendørsbelysning?
Jeg er enig. Sådan gjorde jeg med postkassen hjemme. Det blev stabilt og solidt. Plint er overkill.

her i Norrland har vi ret meget med frost i jorden, hvilket gør, at jeg vil støbe
ret dybt dvs. frostfrit.
Hvordan har I gjort, jer der har støbt med pap? Hvilken diameter har man brug for på støberøret?
mvh
M

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.