Hej

Vi har planer om at sætte en kamin ind. Som I kan se på billedet, er planen at forkorte væggen med det stykke, der er markeret. Huset har en uisoleret plade med oprejste gulve (kender til problematikken med konstruktionen). Tanken er at lave et hul i gulvet (ca. 1 m2) og støbe et fundament af EPS-beton og derefter lægge klinker. Fordelen er, at vi kan installere kaminen, før vi skifter gulv, og hvis vi i fremtiden bliver nødt til at lave hele grundlægningen om, behøver vi ikke flytte kaminen.
Synspunkter på disse idéer?

/Martin

• Værelse med spejl og møbler, rød markering viser vægsektion der skal afkortes for kamininstallation, med synlig radiator og bord med plante.
Hvor tung pejs skal du have? Når du skriver kamin, forestiller jeg mig noget, der vejer under 200 kg. Hvis det er tilfældet, synes jeg, at det enkleste ville være bare at stille den på det eksisterende gulv og derefter flytte den, når/hvis det er tid til at lave resten af gulvet om. Hvis det derimod er en tung pejs, lyder det som en god idé for mig at gøre, som du beskriver.

Væggen fjernet og lavet hul i gulvet for at støbe op til klinkerne. Gulv med hul og beton klar til flisebelægning, omgivet af værktøj og brædder. Gulv med opbrudt sektion til klargøring for støbning og installation af klinker, omgivet af værktøj og udstyr i et rum med terrasseadgang.

• Synes
Bamboozled
  • Laddar…
Tid til EPS cement. Det var et rigtig behageligt materiale at arbejde med.

• En person arbejder med EPS cement på et gulv; en murske og en spand er synlige i nærheden.
  • Gulvkonstruktion med EPS cement underlægning tæt ved indgangsdør, værktøj og byggematerialer synlige i nærheden.
  • Byggeprojekt med EPS cement og trægulvplader, værktøjer og materialer spredt ud. En ufærdig treramme står ved siden af gulvet.
  • Synes
Bamboozled
  • Laddar…
Gammel tråd men,

Fungerer det at stille 300kg kamin på flydespartlet eps cement? Gulvet er et mellem bjælkelag i beton. Nivell konstruktion.

Garderobssnickarn
T Tiger79 sagde:
Gammel tråd men,

Fungerar det at stille 300kg komfur på flydespartel EPS cement? Gulvet er et mellem bjælkedæk i beton. Nivell konstruktion.
hej tiger79!

Lykkedes det dig at finde svaret på dit spørgsmål et sted? Jeg har lignende spørgsmålstegn lige nu.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.