Hej
Vi har planer om at sætte en kamin ind. Som I kan se på billedet, er planen at forkorte væggen med det stykke, der er markeret. Huset har en uisoleret plade med oprejste gulve (kender til problematikken med konstruktionen). Tanken er at lave et hul i gulvet (ca. 1 m2) og støbe et fundament af EPS-beton og derefter lægge klinker. Fordelen er, at vi kan installere kaminen, før vi skifter gulv, og hvis vi i fremtiden bliver nødt til at lave hele grundlægningen om, behøver vi ikke flytte kaminen.
Synspunkter på disse idéer?
/Martin
Vi har planer om at sætte en kamin ind. Som I kan se på billedet, er planen at forkorte væggen med det stykke, der er markeret. Huset har en uisoleret plade med oprejste gulve (kender til problematikken med konstruktionen). Tanken er at lave et hul i gulvet (ca. 1 m2) og støbe et fundament af EPS-beton og derefter lægge klinker. Fordelen er, at vi kan installere kaminen, før vi skifter gulv, og hvis vi i fremtiden bliver nødt til at lave hele grundlægningen om, behøver vi ikke flytte kaminen.
Synspunkter på disse idéer?
/Martin
Hvor tung pejs skal du have? Når du skriver kamin, forestiller jeg mig noget, der vejer under 200 kg. Hvis det er tilfældet, synes jeg, at det enkleste ville være bare at stille den på det eksisterende gulv og derefter flytte den, når/hvis det er tid til at lave resten af gulvet om. Hvis det derimod er en tung pejs, lyder det som en god idé for mig at gøre, som du beskriver.
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 158 indlæg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 158 indlæg
Klik her for at svare