Sidder og forsøger at finde ud af, hvordan man havde råd til vindueskarme før i tiden. I mit hus, bygget i 1937, er der sorte sten vindueskarme, der er 3 cm tykke.
Nu har jeg tjekket med to stenhuggerier, hvor meget sådanne kan koste, da jeg også vil have dem på den nye overetage.
Hvis det er granitplader, skal man betale omkring 2000 pr. plade (130 cm lange), hvis jeg vil have dem godt 20 cm dybe.
Alternativt kan man vælge Azul Valverde, som er en mørkebrun/sort/grå kalksten fra Portugal, der koster omkring 700-1000 kr.
Jeg gætter på, at det enten er granit eller sort kalksten, vi har, men spørgsmålet forbliver: Var sten ekstremt billigt før i tiden, eller stjal man det?
///Robert
ps. Ja, jeg vil gerne have tips til billige vindueskarme i sort sten!
Nu har jeg tjekket med to stenhuggerier, hvor meget sådanne kan koste, da jeg også vil have dem på den nye overetage.
Hvis det er granitplader, skal man betale omkring 2000 pr. plade (130 cm lange), hvis jeg vil have dem godt 20 cm dybe.
Alternativt kan man vælge Azul Valverde, som er en mørkebrun/sort/grå kalksten fra Portugal, der koster omkring 700-1000 kr.
Jeg gætter på, at det enten er granit eller sort kalksten, vi har, men spørgsmålet forbliver: Var sten ekstremt billigt før i tiden, eller stjal man det?
///Robert
ps. Ja, jeg vil gerne have tips til billige vindueskarme i sort sten!
Den sorte sten i bænken... kan det være poleret sort skiffer? Så er den måske billigere end granitplader (blødere og lettere at bearbejde).
Har sort sten trappe til kælder af sort skiffer, og man kan se gråfarvede fossiler i den nogle steder. Ellers er den ret ensfarvet sort (og ikke til salg
).
Håber du finder dine vindueskarme til den rigtige pris
gaia
Har sort sten trappe til kælder af sort skiffer, og man kan se gråfarvede fossiler i den nogle steder. Ellers er den ret ensfarvet sort (og ikke til salg
Håber du finder dine vindueskarme til den rigtige pris
gaia
Visst, det behøver jo ikke at være granit, men fordi der mangler fossile materialer og der er en del glimmer i pladen, er jeg i tvivl om kalksten.
Det kan ganske vist være skifer, men jeg er usikker - har ikke set poleret skifer.
Jeg ringede til Stenfirma Valter Eklund
(http://www.stenfirma-eklund.se/)
og de har åbent om lørdagen. Jeg må simpelthen tage derhen og kigge på stenprøver og sammenligne med den medbragte vinduesbænk.
Takker så længe...
Det kan ganske vist være skifer, men jeg er usikker - har ikke set poleret skifer.
Jeg ringede til Stenfirma Valter Eklund
(http://www.stenfirma-eklund.se/)
og de har åbent om lørdagen. Jeg må simpelthen tage derhen og kigge på stenprøver og sammenligne med den medbragte vinduesbænk.
Takker så længe...
Silvan har nogen type granitvindueskarme til under 500 kr/st, prisen afhænger af længde og andre dimensioner og stentype (sidst jeg tjekkede var China white (sort/hvid) billigere end New Africa (mørkegrå)). _Hvis_ jeg husker rigtigt, er tykkelsen 20 mm.
/ama
/ama
Klik her for at svare