Jeg er i gang med at ombygge en veranda til en entré, så det bliver en del af huset. Gulvet vil blive: gulvspån, flydespartel ca. 15mm til elektrisk gulvvarme, fliseklæber og klinker.

Min overvejelse er, om jeg skal lægge gulvspånet helt ud til ydersiden af bjælkelaget og placere dørkarmen på spånet? Og derefter bruge noget i stil med Essves niveauskruer for at få karmen op i den rigtige højde for at kompensere for flydespartel og klinker.

Alternativt bygge ydervæggen først. Derefter lægge gulvspånet mod remmen og justere højden på remmen, så den passer med den færdige gulvhøjde.

Åben hoveddør viser terrasse med træbrædder under renovering. Trætrappe fører til grøn have med legehus og drivhus i baggrunden. Åben dør til veranda under renovering, med gulvtæppe og sko i indgangen. Bewi isoleringskasse og delvis bygget væg er synlige.

T
Jeg ville have valgt alternativ to. Ville ikke have spånplade ud mod vejr og fugt, også selvom der kommer beskyttelse udenpå, så er træ bedre end spånplade.

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
T Testarn sagde:
Jeg ville have valgt alternativ to. Jeg ville ikke have spånplade mod vejr og fugt, selvom der kommer beskyttelse udenpå, så er træ bedre end spånplade.
Så tænker jeg også. Da gulvet vil bygge ca. 50mm (22mm spån, 15mm flydespartel, 4mm fliseklæb, Xmm klinker) så bliver der jo ingen problemer med en 45mm syll under døren.

• Synes
Testarn
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.