Helt rigtigt! Lej stillads.
Tjek med de firmaer, der sælger stilladser.
De kan nogle gange have gamle stilladser, som de lejer ud.
Jeg betalte 1500:- for to måneder (Trebex). 9 meter lang og 8 meter høj. Det er mega fedt med rigtige gelændere og især, hvis man kan have trapper, som jeg havde. Ønsker jeg havde lejet mere, typisk omkring hele huset. Resultatet ville have været bedre, og det ville have gået hurtigere. + at konen måske ikke ville have været sur over den noget manglende sikkerhed...
/THrax
Tjek med de firmaer, der sælger stilladser.
De kan nogle gange have gamle stilladser, som de lejer ud.
Jeg betalte 1500:- for to måneder (Trebex). 9 meter lang og 8 meter høj. Det er mega fedt med rigtige gelændere og især, hvis man kan have trapper, som jeg havde. Ønsker jeg havde lejet mere, typisk omkring hele huset. Resultatet ville have været bedre, og det ville have gået hurtigere. + at konen måske ikke ville have været sur over den noget manglende sikkerhed...
/THrax
Som altid, gør det selv hvis det er muligt, og når det drejer sig om stillads, er der ingen problemer, hvis man bare bruger groft tømmer.
Det sparer en del penge. Desuden kan man bruge tømmeret, når man har revet stilladset ned.
Der findes en tegning i bogen Husets ABC. Men mit tip er at lave din egen ud fra dine egne forudsætninger og vælge en større dimension på tømmeret for at få stabilitet.
Hvis du har forlængelser fra spær til at forankre i, bliver det perfekt.
Platformbrædder til at gå på behøver du ikke have til hele huset rundt. Dem flytter du nemt med dig, efterhånden som du arbejder.
Jeg vil forsøge at tage mig tid til at gå ud og fotografere mit stillads i aften, så I får et eksempel.
Det sparer en del penge. Desuden kan man bruge tømmeret, når man har revet stilladset ned.
Der findes en tegning i bogen Husets ABC. Men mit tip er at lave din egen ud fra dine egne forudsætninger og vælge en større dimension på tømmeret for at få stabilitet.
Hvis du har forlængelser fra spær til at forankre i, bliver det perfekt.
Platformbrædder til at gå på behøver du ikke have til hele huset rundt. Dem flytter du nemt med dig, efterhånden som du arbejder.
Jeg vil forsøge at tage mig tid til at gå ud og fotografere mit stillads i aften, så I får et eksempel.
Du kører 45x95 som spirer. Skærer af med det samme. Bommer af samme. Dækker ind med plank 45x195. Skænkler med 22x95 i ! Vokseretningen! samt fastgør den i huset på et par steder. Så sømmer du rækværk af 45x95 på 1,1 m... Personligt ville jeg leje en haki stillads. Bygge en stillads rundt om et hus på lad os sige 6x8 m giver en stillads som er yderside 8x10 m det betyder 5 spirpar/kortsida og 7 på langsiden. 7 meter høj betyder dobbelt reglar giver 20 m regel/spira giver 40 m/par koster ca. 400 kr./spirpar. Plankerne 30 m teoretisk bliver 40 formentlig 1000 kr. Samt 50 m 22x45 ligger på lad os sige 300 kr. At sømme dette tager lad os sige 8-16 timer for en hjemmegør'det-selv'er.
Lej en haki koster dig måske 4000 kr.....
På den anden side hmm du skal op selv ikke? Ellers må man jo ikke bygge stillads, hvis man ikke har certifikatet...
Lej en haki koster dig måske 4000 kr.....
På den anden side hmm du skal op selv ikke? Ellers må man jo ikke bygge stillads, hvis man ikke har certifikatet...
jeg har 6-7 meter til mit tag. Jeg har bygget et älgtorn model større, som jeg skal flytte i sideled og forankre til huset plus livline i huset!
mvh klättermusen
mvh klättermusen
Klik her for at svare