Hej!

Jeg er i gang med at fjerne beskadigede gulvbjælker i sommerhuset, og når det er gjort, havde jeg tænkt mig at forsøge at skifte den fugtskadede sylling indefra, nu hvor jeg alligevel har åbnet krybekælderen.
Lidt usikker på, hvordan man gør dette på den mest smidige måde.. Det jeg ikke helt forstår, er hvordan jeg kan støtte eller løfte vægsektionen samtidig med, at jeg saver stykker af syllingen af. Er der nogen, der har tips eller har gjort dette før? Se billede

Mvh Thomas

• Fuktskadet træ i krybekælder under renovering af sommerhus.
A astrix07 sagde:
Hej!

Jeg er lige nu i gang med at rive beskadigede gulvbjælker ned i sommerhuset, og når det er klart, tænkte jeg at prøve at skifte den fugtskadede syllen indefra nu, når jeg alligevel har åbnet krybegrund. Lidt usikker på, hvordan man gør dette på en smart måde.. Det, jeg ikke helt forstår, er, hvordan jeg kan støtte eller løfte vægsektionen, samtidig som jeg saver af stykke for stykke af syllen. Nogen der har tips eller har gjort dette før? Se billede

Mvh Thomas
Nogle stempel i loftet tæt ved ydervæggen, hvor du skal skifte syllen?

Da jeg skiftede mine syllere, gjorde jeg sådan. Skiftede også loftet i øvrigt, så jeg havde bjælker at sætte stemplet nemt mod

Tak for tipset. Præcis som du siger, i så fald må jeg nok lede efter bjælkerne i loftbjælkaget, men det burde jo fungere

Tryk stemplet mod 2 stk. sammen-skruede 45x195, så behøver du ikke lede efter spær, er taget gleset, skal du placere det ved en gles. Oftest sidder der en i direkte tilslutning til vægbeklædningen indvendigt.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
L Lutte sagde:
Tryk stempel mod 2st sammenmonteret 45x195 så behøver du ikke at lede efter spær, er taget spredt skal du placere det ved en spredning. Oftest sidder der én i direkte tilknytning til vægklædningen indvendigt
Ok, lyder som en god idé, tak for det Lutte. Skal jeg save den liggende vægregel for at kunne skifte syllen, eller er der et trick til at undgå det? Syllen har dimensionen 100 x 120 mm, hvilket virker at være meget usædvanligt. Kan det fungere at skrue-lime to 45 x 120 mm regler og bruge som syll (og miste 10 mm i bredden)?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.