Nej, ødelæg ikke den fine tømmermur med maling/lasur! Våga vägra shabby chic! Vi har en stående tømmermur synlig i vores tilbygning (det gamle husets skelet), sammen med skurgulv, Morris tapet og karme i engelsk rød bliver det varmt, hyggeligt og hyggeligt! Kan lægge et billede senere! Alt behøver ikke være lyst og frisk!
Er enig i skabby. Meget udtjent og snart helt død mode, også i Expressens bilag og desværre meget svært at gøre noget ved, når man først har smurt hvid maling på. Derudover er det en ordentlig udfordring at male en gammel tømmermur med dækkende maling. Hvis man ikke sprøjtemaler, er det meget svært at nå ind i alle kroge, så det risikerer at se halvfærdigt ud.
I vores tidligere hus var køkkenet et gammelt torp fra 1900. Ved en gennemgribende renovering fremhævede vi og beholdt bagsiden af skorstenen i mursten, en stående tømmerstamme midt i rummet og en del af en væg i rent tømmer. Nu er vi flyttet, så jeg kan ikke tage et tydeligere billede end dette. For at give tømmeret en friskere overflade og binde alt gammelt fint støv, som hundrede år af utøj har skabt, påførte jeg to lag Cuprinols Ædellasur med ebenholz-tone. Det mørkede bjælkerne en del, men uden at ødelægge den levende overflade. Ser vel ud lidt som de gamle dele af Vasa-skibet. Hvis man virkelig vil følge den sidste sukk af shabby-mode og have tømmeret hvidt, findes der også hvidtonet bejdse. Klart mere respektfuldt mod det gamle træ end at male med dækkende maling.
Nej, förstør ikke den fine tømmervæg med farve/lasur! Våga vägra shabby chic! Vi har en stående tømmervæg synlig i vores tilbygning (gamle husets stamme), sammen med skurgulv, Morris tapet og lister i engelsk rød bliver det varmt, hyggeligt og hyggeligt! Kan lægge et billede senere! Alt behøver ikke være lyst og frisk!
Er enig i at den bliver ødelagt med en farve der dækker, men hvis du har en mørk lasur kan det løfte væggen. Rigtig flot med det mørke tømmer. Synes jeg
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.