Jeg bygger en vægkonstruktion 195+95. De ydre 195 Reglar er stående. Hvordan bør jeg montere de indre for at gøre det så enkelt som muligt?
Med hensyn til kuldebro bør man, hvad jeg har forstået, forskyde den indre og også bygge den stående. Men det mener jeg er mindre vigtigt. Forskellen vil være ubetydelig på den væg. Spørgsmålet er, hvad der bliver nemmest både ved montering af reglar og efterfølgende installationer? Loftshøjden varierer fra 215 cm til 360 cm.
Havde jeg haft 45 mm, så havde det jo absolut føltes bedst at køre liggende, da det bliver mange fastgørelser, som stabiliserer en svag regel. Dels er det nemt at skyde lige igennem en så tynd. Mine 95 er jo lidt mere stabile, så fuld højde stående måske mindre problem, men frem for alt lidt mere besværligt at fastgøre på grund af tykkelsen.

Hvordan gør I, som bygger mere end én gang?????

Hvorfor 95mm regel? Hvad skal du have for invendig beklædning?

Jonatan79 Jonatan79 sagde:
Hvorfor 95mm regel? Hvad skal du have for invendig beklædning?
For at komme op på tilstrækkelig isolering. Havde sikkert fungeret med 70mm også, men nu havde vi fastsat det.
Havde ikke meget over for at opnå godkendt U-middelværdi. Hvilket var krav i byggetilladelsen. Har relativt store vinduer.

Hvorfor 95mm regel? Hvad skal du have for indvendig beklædning?
Andet spørgsmål, det beklædes med OSB + Gips.

Besværligt mål. Bedre at køre 220+70 Ifs. Jeg ville køre 95'erne liggende afhængigt af hvilken type isolering og vægbeklædning I skal have!?

Krångligt mått. Bedre at køre 220+70 Isf. Jeg ville køre 95:surprised:rna liggende afhængigt af hvilken type isolering og vægbeklædning I skal have!?
Lidt sent at skifte væggene nu ydervægge og panel står på plads.

kør reglarne stående med forskydning

• Synes
surris og 1 anden
  • Laddar…
Gætter at du har tænkt at have plasten indenfor 95reglen. Plasten kommer så vidt jeg har forstået på grænsen til for langt ind da. Nogen anden her kan sikkert det bedre.
Jeg ville have kørt dobbelte 45 i stedet

S Simsonsson sagde:
Gætter på, at du havde tænkt at have plasten indenfor 95-reglen. Plasten kommer, som jeg har forstået det, på grænsen til for langt ind der. Nogen anden her kan sikkert det bedre.
Jeg ville have kørt med dobbelt 45 i stedet
Kravet er 1/3 inde i væggen, det er, hvad jeg har. Har det samme på nederste etage.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.