I mit sommerhus har jeg en terrasse på pæle under tag. Den skal nu isoleres og glaseres. Under det gamle terrassebræt ligger der ca. 40 cm grov sprængsten. Det nye bjælkelag vil ende ca. 10-15 cm over stenlaget. Er det OK, eller er der risiko for, at forsommerens varme luft kondenserer mod sprængstenen? Eller er det bedre at fjerne stenen (tungt)?
 
S
Hvorfor bære bort det, der vil være luft under og ventilere, ha åbent i siderne bare så blæser det under
 
Velkommen til Byggahus!

Når luften har fri adgang til rummet, er der ingen risici. Når luftens vanddamp kondenserer mod sprængstenen, kan den bare løbe nedad.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.