Har en sprække i overkanten mellem facaden og udblæsningen som er til FLVP. Skal det være sådan eller har tømrerne skåret et for stort hul? Må jo lække vand ind der, tænker jeg?

Se billeder

• Facade med udluftningsventil, hvor der er en synlig åbning mellem ventilen og væggen, som kan forårsage vandlækage.
  • Ventilationsudtag på en hvid træfacade med en synlig åbning i toppen mellem facaden og udblæsningsrøret til varmepumpe.
Ja det ser ud til, at hullet gennem facaden blev for stort. Skruv huven af og se, hvordan det ser ud bagved. Måske bare en justering af rørets placering, der er nødvendig?

B
Ser jo uden tvivl ud som om nogen har savet forkert...

Jeg ville nok have fjernet udblæsningen og forsøgt at lappe et stykke træ i passende størrelse, så det ser lidt bedre ud, og der ikke er et åbent hul i facaden.

Maler man over, kan det nok blive ret godt.

Er det en smålandsvillan?
Ser sådan ud hos alle naboerne, der har bygget smålandsvillan i vores relativt nye område.

blecket går sikkert op bag panelet for at det ikke skal kunne løbe bagud

Ja det er smålandsvillan og huset er snart 3 år.

Tog et nærmere kig med stigen og ser at det er en plade der går ind med kanter så hullet skal formentlig være der. Så kan jeg nok sove videre :)

• Udsnit af hus med pladeinddækning og åbning, hvor kant viser tilstedeværelse af et nødvendigt hul.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.