Kullerforsænket sporskru er klart flottest, når det gælder synlige skruer i snedkerarbejde m.m. Og så skal sporene flugte....

Eller også er jeg bare nostalgisk....

• Synes
Thomas_Blekinge og 3 andre
  • Laddar…
Tak for tipset, ringer til skruvcenter og tjekker!

Larsa sagde:
Kullerförsänkt spårskruv er klart flottest når det gælder synlige skruer i snedkerier m.m. Og så skal sporene linjere....
Så ser det stadig ud på klassiske svenske møbler, f.eks. Bruno Mathson. Linjeringen sætter prikken over i'et.

Microkatten
Hos Wegertseder i Tyskland finder man det meste i skruevej: sporede, kuppelformede, forsænkede, i messing, stål, galvaniserede,... Hvad jeg kan se, så har de sporede træskruer i dine dimensioner.

Her har jeg handlet bl.a. fine sporede messingskruer med godt resultat.

Senest redigeret:
  • Synes
Larsa og 1 anden
  • Laddar…
mexitegel sagde:
Det er jo et mindre h-vede at få en 6x100 sporskrue i noget andet end kartoffelmos. Desuden er risikoen stor for, at man glider og sætter skruetrækkeren i væggen eller hånden. Alternativt er hele sporet helt søndermoset, inden skruen sidder ordentligt i væggen.

Nej, brug fx ESSVE 6x100 :)
Også dette er en kunst, hvor der kræves lidt øvelse. Forbor, smør (almindelig sæbe) og skru i hånden er opskriften. Ingen hurtig metode ganske vist, men giver det pæneste resultat.

• Synes
mexitegel og 1 anden
  • Laddar…
Microkatten sagde:
Hos Wegertseder i Tyskland finder man det meste i skruevejen: sporede, kuplede, forsænkede, i messing, stål, galvaniserede,...Hvad jeg kan se, så har de sporede træskruer i dine dimensioner.

Her har jeg handlet bl.a. fine sporede messingskruer med godt resultat.
Tak for det link! TS kan jo glæde sig over, at de har 6x100 i 10-pak for 4€

Microkatten
Ja, eller så kan TS købe 300 stk for knap 2 kr stykket. Jeg fik mange fine messingskruer der til samme pris som en skrue i Sverige, om det overhovedet findes at få fat på her. Det er en vidunderlig site! :thumbup:

Fantastisk side, mange tak for hjælpen!

Nogen der kan finde kullerförsänkt? Skoltyskan tryter...

P
Sporskruv 8X150 føltes ganske så brutalt :eek:

Svært at forestille mig, hvordan hylden ser ud, men måske kan det gå med skruestift i væggen og en topmøtrik?

Topmøtrik i messing med flad, skåret overflade, mulig anvendelse i byggeprojekt for vægmontering af hylde.

Nu fik jeg endelig fingeren ud, og hylden sidder, hvor den skal, tak for tipset!

Træhylde monteret på væg med skrue og beslag i hjørne, lys træ mod hvide fliser.

• Synes
johel572 og 5 andre
  • Laddar…
Brugligt er, at sporet skal være i fiberretningen.

Protte

• Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
prototypen sagde:
Brugeligt er at sporet skal være i fiberriktningen.

Protte
Tænkte direkte det samme :)

prototypen sagde:
Brugligt er at sporet skal være i fiberretningen.

Protte
Måske er det det, der er allerpænest. Men jeg synes, TS er kommet meget langt og frem for alt meget længere end alle krydsbarbarerne. Pænt med et spor, der ikke er ødelagt af skruemaskiner. Jeg antager, at den anden skrue sidder parallelt. Om det nu er på tværs eller langs med fiberen, er måske bare prikken!

• Synes
Nove og 1 anden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.