Jeg er i gang med at bygge hylder i garagen. De røde på billedet er allerede bygget. Der brugte jeg C24 95x45, som jeg havde liggende. Når jeg nu skal bygge de andre (grønne), er det tilstrækkeligt med C14?
De kommer til at være 2500x600mm, og der går regler på bredden omkring hver 500mm. C24 er stærkere, når man bygger vægge, da de klarer mere på længden, men er de lige så stærke liggende?

• Røde og grønne hylder monteret på væg i garage, viser byggeprojekt med forskelle i træklasse C24 og C14.
Hvad tænker du have på hylderne med tanke på dimensionerne?

Z z_bumbi sagde:
Hvad tænker du have på hylderne med tanke på dimensionerne?
Det glemte jeg at skrive.

Flyttekasser og plastkasser (med samme dimensioner). Gætter på at vægten vil være omkring 200kg, maks 250kg.

Edit: sig 300 for at være på den sikre side.

Senest redigeret:
Jeg tænkte mere motorer eller pengeskabe med tanke på 45 mm tykke hylder. Hvis jeg forstår konstruktionen korrekt, ser jeg ingen problemer med at gå ned en klasse på træet.

• Synes
_boriz
  • Laddar…
Z z_bumbi sagde:
Jeg tænkte mere motorer eller pengeskabe med tanke på 45 mm tykke hylder. Hvis jeg forstår konstruktionen korrekt, ser jeg ingen problemer med at gå ned en klasse på træet.
Dejligt at høre.
Et opfølgende spørgsmål så. Tør man gå ned til 70mm i stedet for 95? Hvad kan en 70x45 regel klare i længden?

Det vil holde.

Hvis du vil gøre det billigere, fungerer 20 mm råspont sikkert godt til hyldeplan i garage

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.