Er i gang med at bygge halvdelen af det kolde garage om til et relaxrum med en boblebad samt gulvvarme. Står lige nu overfor at lave rammer til vinduer og isolere gavlvæggen (ydervæg) i dag så er det rammet med noget savet tømmer, der ikke er så let at tilpasse til isolering, nye stolper osv. så disse stående stolper vil jeg skifte ud til 45x195, så tænkte jeg at isolere med stående 195 isolering, derefter udenpå lægge 45x45 og isolere liggende 45 isolering for at undgå kuldebroer, derefter udenpå det på indersiden tænkte jeg at sætte plast.

Det, jeg er gået i stå på, er: hvordan og hvad skal jeg bruge som vindbeskyttelse, skal jeg bruge pap? Hvordan gør jeg dette nemmest, så det bliver korrekt? Ved, at det bliver mere indviklet at isolere indefra, men det er den mulighed, jeg har. Vedhæfter billeder, så I kan se, hvordan det ser ud i dag, kom gerne med synspunkter og tips om, hvordan jeg går til værks, og gerne tips om jeg skal have pap eller en slags plast.

Mange spørgsmål men håber nogen venlig sjæl kan give mig lidt tips 🙂 Trævæg under ombygning i garage med lodrette og vandrette reglar synlige samt en ledning i venstre side. En trævæg i et garageprojekt under renovering, hvor kabler hænger fra de opstillede stolper og jorden er fyldt med værktøj.

Havde tænkt mig at arbejde videre med dette i weekenden og håber på hjælp inden da :)

Tak på forhånd alle derude

Jeg har dårlig styr på vindskydd. Vindpspp burde fungere. Ellers synes jeg, at du skal sætte dampspærren indenfor 45 iso. Så beskyttes den bedre. Og du kan trække el indenfor dampspærren.

S
Tænker du at skifte reglerne én ad gangen altså? I så fald er det i det trin, du slår vindpapp på (vindskyddsfolie/vindväv er meget bedre), bryd en regel løs, træk vindväv på og så op med den nye regel.

Trævæg med tværgående paneler i en bygning under opførelse, med en gul savmaskine på arbejdsbordet og en stige i baggrunden. Tagkonstruktion med træspær under byggeri, visende isolering og åben konstruktion i det indre loftområde. Tagkonstruktion med træspær under byggeri, visende isolering og åben konstruktion i det indre loftområde. Tagkonstruktion med træspær under byggeri, visende isolering og åben konstruktion i det indre loftområde.

Det går fremad, gavlen er oprejst og klar til vinduer og isolering.

nu overvejer jeg, hvordan jeg skal gøre med spærret i midten. det er altså et spær, så det næste er på 120cc, så gavlen.
det er den i midten, jeg gerne vil lave om, så jeg får et "rygningsloft". nogen der har nogen ide om, hvordan jeg skal gå til værks?
skal jeg sætte en bjælke fra første spær til gavlen og lade den i midten hvile på den og kappe reglen, der ligger mellem væggene? eller skal jeg bare "bygge" om den på en måde, så jeg får fjernet reglen i midten og dermed kunne sætte taget som rygning?

håber I forstår min tanke og meget taknemmelig for svar

Du skal nok have en søjle ved hver gavl, som åsbjælken hviler på.
Du skal heller ikke have samlinger på spær. Det kan forekomme ved fagverksunderlag.

Læg åsbjælken på søjlerne, og sørg for at hver spærbjælke får en skrueforbindelse mod åsbjælken.
Derefter kan du rive fagverksdelen og bæringen.

Okay det bliver lidt svært for den ene side hvor væggen er nu, den væg skal væk så der kan jeg ikke have en søjle. Kan man på nogen måde bygge taget om så jeg får højere lofthøjde end nu?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.