Hej!
Renoverer køkken og gang lige nu og har massive spontede trævægge som ydervægge. For at få et hyggeligt installationsniveau tænkte jeg at reglere væggen ud, men den er ikke helt jævn. Tidligere har jeg brugt justeringsskrue/karmskrue når jeg rettede lofter der var skæve, og det har fungeret godt. Tænkte at gøre på lignende måde med væggene og bruge 45x45 med justeringsskrue. Men reglarne bliver ret ustabile når jeg skruer dem ud med justeringsskruen, bør jeg lægge nogle kiler bag ved reglarne med jævne mellemrum for at stabilisere det lidt? Eller plejer I at gøre på nogen anden måde?
Tak på forhånd!
Renoverer køkken og gang lige nu og har massive spontede trævægge som ydervægge. For at få et hyggeligt installationsniveau tænkte jeg at reglere væggen ud, men den er ikke helt jævn. Tidligere har jeg brugt justeringsskrue/karmskrue når jeg rettede lofter der var skæve, og det har fungeret godt. Tænkte at gøre på lignende måde med væggene og bruge 45x45 med justeringsskrue. Men reglarne bliver ret ustabile når jeg skruer dem ud med justeringsskruen, bør jeg lægge nogle kiler bag ved reglarne med jævne mellemrum for at stabilisere det lidt? Eller plejer I at gøre på nogen anden måde?
Tak på forhånd!
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 474 indlæg
Jeg havde brugt kiler, som jeg derefter havde skruet reglerne igennem. Der findes spånkil hos Bauhaus. Alternativet er vel masonitremsor.
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 474 indlæg
Et mere old school trick er jo ellers at bruge en hæderlig skraber 😉
Testet at kilsave hele regler langs en ujævn væg, hvor jeg ikke ønskede at bygge ud for meget, men det føles lidt overkill i dette rum. Her ofrer jeg gerne lidt for at gøre det enklere 😂
Jeg reglade ud med 45*45 med justerbare skruer mod plankevæg, 15mm krydsfiner, 13 gips, derefter 60*60cm granitkeramik, har siddet i 2år ihvertfald 🙂
Men kiler eller andet og støtte med bagved er nok ikke helt forkert.
Men kiler eller andet og støtte med bagved er nok ikke helt forkert.
Fedt, omtrent sådan havde jeg tænkt mig at bygge væggen. Hvor langt skulle du skrue reglarne ud som længst? Jeg antager, at alt blev meget stabilt, da du fik pladerne på, selvom reglarne måske føltes lidt "løse" før?
Ja, så var det nok, må vel have været nogle cm som mest.
Pladerne er tunge, men det bliver jo en anden belastning med køkken, når overskabene bygger ud 30-40 cm.
Der havde jeg nok valgt at få mere end blot skruen, nu når jeg tænker efter.
Pladerne er tunge, men det bliver jo en anden belastning med køkken, når overskabene bygger ud 30-40 cm.
Der havde jeg nok valgt at få mere end blot skruen, nu når jeg tænker efter.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fråga kring golvvärme på oisolerad betongplatta
Värme allmänt -
Fråga kring badrumsgolvsrivning och att byta placering av rör
Badrum -
Fråga kring dränering och dagvatten
Vatten & Avlopp -
Försäkringsfråga vattenskada - hur räkna ut?
Försäkringar -
Fråga angående husförsäkring och översvämmning som beror på vatten utifrån.
Grund & Markarbeten