Jeg kappede renoveringsgipsskiverne på længden for lettere at få dem hjem i bilen.
Nu har hjælpen jeg hyrede til at sætte op skiverne opsat dem ved siden af hinanden uden mellemrum i samlingen og uden at høvle en faset kant på dem.
Hvordan skal jeg nu spartle dette på en pæn måde?

S
du tager frem gipskniv laver en faset kant. når de sidder der

Det var et godt forslag, tak. Jeg prøver med det.

S
handsker på og stå sådan at du ikke falder

forstås, tak for omtanken. :)

S
jupp. men skal have det godt når bygger og ikke skade sig. man har kun en krop.
håber du får skarverne fine.

Men herregud!! Gipsen er trykt i kanterne for at du skal lægge strimlen der, uden at få en "bule"!!! En trailer plejer man at kunne leje for en overkommelig peng..tom låne gratis på byggemarkedet!

S
nu er gipserne skåret. læs lidt først

AndyF1 sagde:
Men herregud!! Gipsen er trykt i kanterne for at du skal lægge strimlen der, uden at få en "bula"!!! En trailer kan man normalt leje for en overkommelig pris..endda låne gratis på byggemarkedet!

Så har vel ikke alle et anhængertræk på bilen..

Ved ikke om man virkelig behøver at fase kanterne egentlig.

Sæt glasfiber eller papirstrimmel og spartel ud 15-20 cm på hver side, så ser man det ikke ved tapetsering i hvert fald.

S
man får en stærkere "fuge" hvis du skærer kanterne.
dårlig spartling ser du uanset om du bruger maling eller tapet

SBH sagde:
man får en starkare "fog" om du skærer kanterne.
dårlig spartling ser du hvad du end bruger farve eller tapet

Nja, lettere at snyde med tapet end hvis man maler..

S
snyde findes ej hos mig

SBH sagde:
fuska finns ej hos mig
Haha.. Det som er tipptopp hos nogen kan være fusk hos en anden, så det er jo relativt :)

Sorry for OT

S
det forstås. det stemmer

AndyF1 sagde:
Men herregud!! Gipsen er trykt i kanterne for at du skal lægge strimlen der, uden at få en "bule"!!! En trailer plejer man at kunne leje for en overkommelig pris... endda låne gratis hos byggemarkedet!
Tak, jeg ved det. Jeg havde ikke træk eller tagbøjle og ville have pladerne hjem. Nu sidder de på væggen, lidt klodset sat op, og mit spørgsmål handlede om at gøre det bedste ud af situationen. SBH gav et rimeligt svar, som jeg har tænkt mig at forsøge at følge. Væggene, som pladerne dækker, sidder i et sommerhus, hvor det ikke gør så meget, hvis der ses en samling her og der.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.