Jeg har bygget en havebænk og et bord af trykimprægneret træ. Det skal stå ude året rundt. Det ville være rart at kunne spartle alle skruehuller og lignende, men ved ikke hvilken spartelmasse jeg kan bruge. Det ser ud til, at træspartel kun er beregnet til indendørs brug. Kan det bruges alligevel? Jeg har også opdaget nogle revner i husfacaden af træ, kan jeg i så fald bruge almindelig snedkerispartel til det også?
De forsøg jeg har set har holdt dårligt. Udendørstræ varierer jo med hvor vådt det er og spartelmasse gør det ikke og løsner.
Udendørs lim og savsmuld?
Selv har jeg skruet en skrue ud ad gangen og erstattet med limmede trædyvler. Bliver jo ikke usynligt.
Udendørs lim og savsmuld?
Selv har jeg skruet en skrue ud ad gangen og erstattet med limmede trædyvler. Bliver jo ikke usynligt.
Prøv med vindueskit?
Øj så avanceret, men sikkert flot! Tak, så ved jeg, at jeg ikke skal bruge almindelig spartelmasse. Interessant med lim og savsmuld, men så tror jeg det får være godt nok alligevel.A ArneTW sagde:
Vores forrige hus byggede vi nyt.. den liggende panel sprækkede nogle steder, når den gradvist tørrede, vi brugte Nordsjö malefuge i revnerne og malede så over, fungerede udmærket!
Der står på tuben, at den kan bruges udendørs men bør overmales direkte.
Mvh Patrik
Der står på tuben, at den kan bruges udendørs men bør overmales direkte.
Mvh Patrik
Tak for tipsetP Patrik.L sagde:
Klik her for at svare