Vi overvejer at bygge en funkis.

Højde 4,8 m med bredden 18 m!
Vil have ca. 50 cm isolering.

1. Hvilken type spær vil være mest passende?
2. Afløb mod midten eller udad?
3. Hvilken vinkel på hældningen?
4. Celluloseisolering eller andet?

Links er også velkomne.
Tak.

A Atom sagde:
Højde 4,8 m med bredden 18m!
Det må være en skrivefejl. Mener du 18 meter?

Fagværkstagstol alternativt letbjælke.

Afløb udad. Jeg synes, det er bedre at bygge en moderne funkis med hele taget skrånende samme vej. Vinkel typ 7 grader med dug

Celluloseisolering bliver fantastisk. Praktisk, hvis man bygger med letbjælke også, så kan man bruge løsuld i væggene med.

• Synes
Atom
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Det måste ha blivit ett skrivfel. Menar du 18 meter?
Japp. Jag mener det. Desuden i to plan. Længde 18 meter med. Typ generationsboende. Garage i huskroppen. Regner dog med 200 kvm bv. Og ca 100 kvm öv.

200 kvm med længde 18 m bliver ca. 11m bredt. Stemmer det? Kan du acceptere søjler eller skal etagedækket være fritbærende?

Det er noget lignende, der er pg.
Og selvfølgelig må vi acceptere bærende konstruktion på bv... Intet valg. Moderne bygning med flade tage, store glaspartier og stenvægge, set fra siden.

Tænker jeg rigtigt, hvis du mener, at stueetagen skal have et areal på 4,8x18m indvendigt? Og så vil du have en overetage på en del af dette?

En hurtig 3D-skitse med lidt grove mål ville i høj grad lette forståelsen.

Skal skitsere i løbet af dagen.

4,8 m er højden på ydersiden for bv. 18 m bredden. 18 m dybden. Dog er den ikke præcis i firkant.
På dette er tanken at placere overetagen. Placeret på bagsiden af huset. Stor terrasse mod gaden. Overetage på ca. 100 kvm. En anden lejlighed.

Åh, det bliver virkelig meget, så jeg forstår din overvejelse med fladt tag.

• Synes
Atom
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Oj det blir reelt så forstår jeg din overvejelse med fladt tag

Præcis...

Limtræ eller Kertobjælker (finérbjælker) er vel det, der ligger nærmest til hands. Det kræver en vis systemtænkning for at det skal blive godt. Spændvidderne bør vælges så det passer begge planerne. Tænk gerne i termer af gitter. At udforme stomsystemet i dette tilfælde er ikke for amatører, det kræver både erfaring og regnefærdigheder. Men det kan blive meget spændende!

• Synes
Atom
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.