Hej

Sidder og grubler lidt på forårets terrasseprojekt og er stødt på et problem. Terrassen skal være 5,5 meter bred og 2,4 m dyb, og jeg havde tænkt mig at lægge bæreren på 3 stolper. Nu viser det sig, at lige der hvor jeg havde tænkt mig at have mellemstolpen, går afløbet ud, dvs det kan blive dumt at grave der.

Er det overhovedet værd at prøve at dimensionere bæreren til et spænd på 5,5 meter, eller skal jeg finde en anden måde at løse det på?

limträ skal fikse 5.5 meter uden større problem men det bliver jo en højere bjælke da og afhængigt af hvordan det ser ud så kan det jo blive trangt.
Alternativet er vel fire stolper så du får bedre punkter for plintarna.

Mikael_L
Burde man ikke kunne sætte pillerne 1 meter ind, så der er udhæng på bærelinjerne.
Altså 3,5 meter mellem pillerne, og så går bærelinjerne 1 meter ud på hver side = 5,5 meter.

Så burde vel 45x220 klare sig ...?

Jeg måske bør tilføje, at jeg skal udvide en eksisterende altan til en terrasse. Den er 6,60 m bred og hviler på 3 stolper. Jeg tænkte på at udvide med en 1,1 m bred trappe og 5,5 meter bred terrasse. Jeg vil altså linjere de nye stolper med de eksisterende, så godt det går, men jeg måske må slippe det og indsætte en ekstra stolpe.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.