Hej, hvor lang spændvidde har 2 stk. 45x70 som er skrue-limet og kan spændvidden øges med kortlinger eller andet for at klare 160 cm spændvidde (loft gulv)?

2 stk skruelimmede 45x70 C 24 klarer 160 cm spændvidde med OK resultat, hvis du lægger dem på c/c 600 mm og skruelimer en gulvspånplade eller lignende på oversiden.

J justusandersson sagde:
2 stk skruelimmede 45x70 C 24 klarer 160 cm spændvidde med OK resultat hvis du lægger dem på c/c 600 mm og skruelimer en gulvspånplade eller lignende på oversiden.
Tak! Så tænker jeg, at hvis jeg lægger dem c/c 300, så burde det være helt roligt med lidt margin måske også?

c/c 300 øger lasteevnen men har kun marginal effekt på svajet. Men det bliver bestemt mere stabilt.

J justusandersson sagde:
c/c 300 øger den lastbærende evne men har kun en marginal effekt på svajet. Men det bliver selvfølgelig mere stabilt.
Tak!

J justusandersson sagde:
2 stk skruesammenlimede 45x70
Undskyld en uvidende yngling, men hvordan mener I, at man skal skruesammenlime reglerne?
Ifølge A eller B nedenfor?
To diagrammer viser forskellige måder at fastgøre reglar: A) side-om-side og B) ovenpå hinanden.

Det var ifølge A, at jeg regnede, for at holde bjælkelagshøjden nede. B er dog meget mere effektiv.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.