Vi har for nylig flyttet til et hus bygget engang i 1850'erne, så her ser væggene ud i kælderen hvorfor? og hvad gør jeg ved det?

Admin må gerne flytte tråden til det rette forum, vidste ikke hvor jeg skulle lægge det

• Væggene i en kælder fra 1850'erne med flagnende puds og synlige mursten.
  • Væg i gammel kælder fra 1850'erne med afskallet puds og synlige sprækker.
  • Vægg i kælder på hus fra 1850'erne med skallede partier, afslører råt murværk under afskallet maling.
  • Kældervæg med afskallet maling og revner under et lille vindue i et hus fra 1850'erne.
  • Væg med revner og afskalning i kælder på hus fra 1850'erne.
  • Kældervæg med afskallet maling og synlige murværk, trævæg ved siden af og papkasse i forgrunden.
  • Kældervægge med afskallet og ujævn puds, træpaneler og brune trælofter. Tegn på ældre konstruktioner.
  • Væg i en gammel kælder med afskallet puds og synlig rørføring.
Sandsynligvis er skaderne forårsaget af fugt, antager at dette er en udækket kælder vi kigger på. Træet i loftet på de to sidste billeder ser ikke kun fugtigt ud, men vådt, hvad er fugtkvoterne der?

Ser ud til at skulle drænes om alternativt se over, hvordan regnvandet håndteres. Modhæld mod huset osv. Hvordan føles træet, hvis du stikker det med en kniv, ser som sagt ret vådt ud.

Sådan ser det ud uden for huset. Føles mere som om fugten skulle komme indefra, kan det være sådan?

Kan evt. være så, at det er stampet jordgulv under det nuværende gulv, som virker til at være nogen træplade og derefter plastmåtter. Skal undersøge det.

TheGymRam TheGymRam sagde:
Sådan ser det ud uden for huset. Føles mere som om fugten skulle komme indefra, kan det være sådan?

Kan evt. være sådan, at det er stampet jordgulv under det nuværende gulv, som virker til at være en slags træplade, derefter plastmåttefliser. Vil undersøge det.
Jeg tror ikke billedet kom med i dit seneste indlæg.

Her kommer billederne

• Udendørs siddeområde med mørkt fletmøbel på en terrasse. Grønne træer i baggrunden og en swimmingpool til venstre.
  • Udsigt over en flisebelagt gårdhave med en slange, bord, spande og ukrudt langs væggen. Træhegn og husvæg ses i baggrunden.
Det er et resultat af, at det er blevet malet med forkert farve. Sandsynligvis en eller anden form for tæt plastmaling, som den tidligere ejer i sin iver efter at gøre det pænt har malet på væggene. Resultatet af dette bliver præcis som på billederne. Jeg har selv gjort det samme i min kælder, så jeg er vel bekendt med fænomenet. Bank den løse puds af og forsøg at fjerne al gammel maling. Pudse om og male med kalk slammaling eller silikatmaling.

Det var det jeg tænkte fra begyndelsen og havde brug for stemmer fra nogen, der har oplevet det. Det har vel med at gøre, at kældervæggene skal kunne ånde, både indad og udad

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.