Tænkte bygge nogle tagstoler...og bruge sømplader, der findes en hel del forskellige plader at vælge imellem.
Hvilke mærker/fabrikater bruges mest..eller bedst?
Findes de i alle byggemarkeder, eller hvor køber man dem?
Koster...?
Hvilke mærker/fabrikater bruges mest..eller bedst?
Findes de i alle byggemarkeder, eller hvor køber man dem?
Koster...?
Jeg har købt de fleste spærplader fra Byggmax. De har en fremragende lav pris.
Men hvilke spær skal du lave?
Er det store spær, er det næppe værd at lave dem selv. Jeg lavede selv til kolonihavehuset og garagen, men købte fra en spærfabrik til huset.
"Timelønnen" blev ikke så god på spærene til garagen. Men det blev i det mindste ikke en tabsgeschæft.
Men hvilke spær skal du lave?
Er det store spær, er det næppe værd at lave dem selv. Jeg lavede selv til kolonihavehuset og garagen, men købte fra en spærfabrik til huset.
"Timelønnen" blev ikke så god på spærene til garagen. Men det blev i det mindste ikke en tabsgeschæft.
De som sidder der nu ser ud til at være noget hjemmelavet, nogle støtter af råt træ og lidt søm, så jeg tænkte, at hvis det har holdt i alle år, bør det vel ikke være så svært at bygge nogle egne.
Har skaffet information og købt Takstolsbogen, og nu begynder jeg at forstå, at det er en hel videnskab at lave spær.
Har skaffet information og købt Takstolsbogen, og nu begynder jeg at forstå, at det er en hel videnskab at lave spær.
V
VillaAnna
Medlem
· Västra Götaland
· 389 indlæg
VillaAnna
Medlem
- Västra Götaland
- 389 indlæg
Spær skal være CE-mærkede nu om dage. Jeg købte færdige spær til mit hus og garage for 1100:- stk. inkl. fragt. Fik desuden bedre pris på luge fra samme fabrik, end hvad der kunne fås andre steder!
Ja selvfølgelig, det gælder jo ikke, hvis man bygger sine egne. Der findes utallige meninger om det her med at lave sine egne spær, sjovt at læse. Man sparer nok ikke noget på at lave dem selv, tænkte at det ville være sjovt, og at man sikkert lærer noget af det. Går det ikke godt, så må jeg vel bestille nogle 
Klik her for at svare