D
Jeg har reglet op stommen til et koldforråd (står mod eksisterende varmforråd).

Jeg vil have stående 22mm z-panel som facade.

Det føles besværligt at kortlægge, og jeg tænkte derfor på at sætte sømmelægte på ydersiden for at fastgøre den stående panel.

Hvilken dimension er passende for sømmelægte, og hvor lang skal skruen være?
 
  • Konstruktion af ramme til koldt skur med træbjælker på terrasse, omgivet af træer i baggrunden.
  • Rammeværk til en kold lagerbygning står på en træterrasse, med en presenning overdækket maskine til venstre og skovområde i baggrunden.
28x70 er meget behagelig til formålet. Fungerer også med typen 25x50 men bliver lidt slappere.
 
D
Men så føles det som om det kommer blinken spikmatta indvendig eller hvor lang spik skal jeg bruge?
 
Brug søm i længde 48 eller 50mm, så bliver det perfekt med 28 lægterne.

Det er selvfølgelig muligt at gå op yderligere i dimension på lægterne, men ifølge ovenstående løser det de fleste problemer.

Et alternativ er også som nedenfor:
Stolpe
Vindpap
12mm lægt, vertikal
28mm lægt, horisontal
22 panel
Det bliver så en væg, der kan isoleres i fremtiden, hvis man ønsker, mod en forholdsvis lille meromkostning i byggefasen.
 
  • Synes
Derbyboy
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.