Skal sømme dækklædningspanel og spekulerer lidt ang. sømdimension.
Har sat sømmeslægt 28x70 uden for udendørs gips og skal have stående dækklædningspanel.
Bundpanel 22x145, dækklædt 22x45.
Har læst, at sømmene ikke må være så lange, at de beskadiger vindsikringen bag panelet.
Betyder det, at jeg kun kan bruge 50mm (22+28) søm for at fastgøre bundpanelet?
Har sat sømmeslægt 28x70 uden for udendørs gips og skal have stående dækklædningspanel.
Bundpanel 22x145, dækklædt 22x45.
Har læst, at sømmene ikke må være så lange, at de beskadiger vindsikringen bag panelet.
Betyder det, at jeg kun kan bruge 50mm (22+28) søm for at fastgøre bundpanelet?
Kan ikke forestille mig, at der er nogen fare med ude-gipset, kan sikkert være et problem, hvis du har noget væv bag ved sømmelægten.
Jeg havde samme forudsætninger som dig, og brugte det hele med 3" søm.
Jeg havde samme forudsætninger som dig, og brugte det hele med 3" søm.
Eller så trækker du fast loklæktet med 4", så kan det bedre holde kanterne på panelbrættet ind, hvis det skulle begynde at slå sig.
Panelbrættet monterer du med 3" og kun i midten. Her findes der forskellige teorier om også at dobbeltspigre, men risikoen er, at du kan få revner i panelet, når det tørrer.
Panelbrættet monterer du med 3" og kun i midten. Her findes der forskellige teorier om også at dobbeltspigre, men risikoen er, at du kan få revner i panelet, når det tørrer.
Eller så planlægger du i forvejen, så du har liggende reglar bagved spiklægten, så kan sømmene være så lange som det er nødvendigt, eftersom dugen ligger i klemme mellem regel og spiklækt. OBS, et tip primært til dem som har dug, du skal jo som sagt have udendørs gips og da er det nok mindre følsomt at den punkteres, som sagt.
Klik her for at svare