Hey,
Er ved at gøre stuen og køkkenet færdigt, er interesseret i lidt federe sokkel og dørkarme i skelskiftsstil der. Spræng da på disse på byggmax.
De er i plast, nogen der er stødt på disse og ved om der er nogen videre kvalitet på dem, er ikke direkte "byggmaxpris" på dem. Kids på vej derhjemme, så fordelagtigt hvis de er lidt mere slidstærke MDF-foder.
Er ved at gøre stuen og køkkenet færdigt, er interesseret i lidt federe sokkel og dørkarme i skelskiftsstil der. Spræng da på disse på byggmax.
De er i plast, nogen der er stødt på disse og ved om der er nogen videre kvalitet på dem, er ikke direkte "byggmaxpris" på dem. Kids på vej derhjemme, så fordelagtigt hvis de er lidt mere slidstærke MDF-foder.
Jeg tror ikke, de er mere stødresistente end MDF!
Det lader til at være ligesom de loftslister, der er lavet af flamingolignende materiale.
Køb i stedet rigtige trælister, og hvis du ønsker dem højere, kan du kombinere en glat nederst ved gulvet med en almuelist ovenpå.
Ellers har Gysinge flere at vælge imellem.

Det lader til at være ligesom de loftslister, der er lavet af flamingolignende materiale.
Køb i stedet rigtige trælister, og hvis du ønsker dem højere, kan du kombinere en glat nederst ved gulvet med en almuelist ovenpå.
Ellers har Gysinge flere at vælge imellem.

Tak for tipset om Gysinge. Der var jo et lille udvalg. Ved, at der skal være nogen i Göteborg med godt udvalg af almuestil lister. Er der nogen, der ved, hvilke jeg tænker på?thomas33 sagde:
Jeg tror ikke de er mere stødfaste end MDF! Det lader til at være ligesom de loftlister, der er fremstillet af flamingolignende materiale.Køb i stedet rigtige trælister, og hvis du vil have dem højere, kan du sætte en glat én nede ved gulvet, med en almuestil liste ovenpå. Ellers har Gysinge en del at vælge imellem. [bild]
plastliste, hvilken styggelse i et gammelt hus... spørgsmålet er, om det overhovedet er tilladt at trække en rimelig kabel i denne liste, muligvis hvis det er en EKK, men går den at trække ind i listen?
Selv MDF lister føles budget synes jeg...
Hellere synlig spikret "kulo" EKRK (med letti-klammer) og rigtige trælister...
Trælister holder i 100 år for børn, mindst...
Selv MDF lister føles budget synes jeg...
Hellere synlig spikret "kulo" EKRK (med letti-klammer) og rigtige trælister...
Trælister holder i 100 år for børn, mindst...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 284 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,284 indlæg
Boede tidligere i et hus bygget i 1989, og det havde dørkarme i plast, og der blev ret mange mærker i dem af legetøj osv. det var skrammemærker, og noget legetøj farvede af. Kunne jo ikke males over heller.
Plus at mange plastiktyper bliver gule, revner, mister formen... Boet i lejlighed med diverse detaljer i MDF og plast, og det ældes ikke godt er min personlige observation. Efter 20-30 år er det nok bare at smide lister, døre mm ud og sætte nye ind...
Man skal ikke tale dårligt om al plastik - der findes fantastiske plasttyper med enorm styrke... men disse plasttyper synes ikke at ende i byggebranchen...
og træ bevæger sig også, men træ kan slibes, spartles og males...
Man skal ikke tale dårligt om al plastik - der findes fantastiske plasttyper med enorm styrke... men disse plasttyper synes ikke at ende i byggebranchen...
og træ bevæger sig også, men træ kan slibes, spartles og males...
Yes, så er min skepsis bekræftet. Skal se, hvad jeg kan finde. Huset i øvrigt går ikke direkte i århundredeskiftestil, men vi synes bare, det er meget pænt med større "amerikanske" foder/sokkel. Dog er omgivelserne slet ikke dårlige for disse større lister. Landkøkken med spejl-låger. Massiv egetræsparket osv. Så tror det vil passe godt sammen.
Tror en højere glat sokkel med en tiltalende brystliste ovenpå er i stil med det, jeg tænker. Så møde mstchandr foder med klods.
Tror en højere glat sokkel med en tiltalende brystliste ovenpå er i stil med det, jeg tænker. Så møde mstchandr foder med klods.
Klik her for at svare