2,101 læst ·
3 svar
2k læst
3 svar
Søger plade for at dække toppen af mur i murblok leca 190 mm bredde
Medlem
· Sverige
· 5 689 indlæg
Har muret en fundament til et drivhus i almindelige murblokke 190x190x590 mm type leca. Planlægger at pudse ydersiden af muren i weekenden. Vil gerne have en dækplade øverst for at undgå fremtidige problemer med frostsprængning osv., inden selve drivhusets ramme osv. monteres ovenpå.
Har søgt både her på forumet og overalt ellers, men visse ting synes umulige at google... Hvad findes der af rimeligt billige standardløsninger? Links værdsættes, som sagt forbandet svært at finde, hvis man ikke kender det præcise søgebegreb/produkt. Synes dette burde være en standardprodukt, men hvad ved jeg.
Har søgt både her på forumet og overalt ellers, men visse ting synes umulige at google... Hvad findes der af rimeligt billige standardløsninger? Links værdsættes, som sagt forbandet svært at finde, hvis man ikke kender det præcise søgebegreb/produkt. Synes dette burde være en standardprodukt, men hvad ved jeg.
Afhængig af hvilket mærke du bruger i forbindelse med drivhus, så har de sandsynligvis en løsning. Alternativt kan du kontakte en blikkenslager, som kan lave beslag til montering i rammen til drivhuset. At lade rammen ligge på metal tror jeg ikke vil tilføre noget, da fastgørelsen af rammen så vil perforere metallet, hvilket medfører risiko for lækage og frostsprængning som følge. Med venlig hilsen, Masen
Medlem
· Sverige
· 5 689 indlæg
Det er et budget-drivhus fra Kina, så det er nok ikke sandsynligt, at der findes nogle færdigtænkte løsninger. Men det var en god idé at fastgøre pladen i drivhusets ramme i stedet, som du siger bliver det lidt meningsløst, hvis det løber ned vand via fastsætningshullerne, hvis man sætter rammen over pladen, som jeg først tænkte.
Må høre med en blikkenslager senere, når rammen sidder på plads, og jeg kender de nøjagtige mål, betydeligt bedre chancer for at få det nogenlunde tæt på ydersiden, så regn kan løbe af murkronen og ydersiden via drypnæse som vanligt. Tak for svaret!
Må høre med en blikkenslager senere, når rammen sidder på plads, og jeg kender de nøjagtige mål, betydeligt bedre chancer for at få det nogenlunde tæt på ydersiden, så regn kan løbe af murkronen og ydersiden via drypnæse som vanligt. Tak for svaret!
Klik her for at svare