Hej! Mit gamle fyrretræsgulv er ødelagt nogle steder, og jeg har derfor brug for cirka 30 løbende meter gamle fyrretræsgulv/planker for at udskifte en del af gulvet. Hvor kan jeg finde sådan nogle? Taknemmelig for et hurtigt svar. Lejligheden ligger i Stockholm, men jeg er selvfølgelig villig til at betale for transporten også.
/AniKri
/AniKri
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Du kan jo begynde med at besøge nærliggende trævarehandlere/bræddegårde.
Men start med at måle tykkelse og bredde på dine gulvbrædder, og se hvordan de eventuelt er fer og not.
Måske er det nemmest at skifte hele gulvet i et rum.
Hvor store arealer drejer det sig om, altså antal rum og areal per rum?
Held og lykke!
Men start med at måle tykkelse og bredde på dine gulvbrædder, og se hvordan de eventuelt er fer og not.
Måske er det nemmest at skifte hele gulvet i et rum.
Hvor store arealer drejer det sig om, altså antal rum og areal per rum?
Held og lykke!
KnockOnWood sagde:
Du kan jo starte med at besøge nærliggende trævarehandlere/bræddegårde. Men start med at måle tykkelse og bredde på dine gulvbrædder, og tjek hvordan de eventuelt er fer og not. Måske nemmest at skifte hele gulvet i et rum. Hvor store arealer drejer det sig om, altså antal rum og areal pr. rum?
Held og lykke!
Tak for rådene. Men det er nogle "brædder" her og der i min lille lejlighed. Varken tykkelse eller fer og not er altså vigtigt. Men her er en fortegnelse over, hvad jeg har brug for:

Renovatør
· Uppsala
· 2 175 indlæg
HejA AniKri sagde:
Bare en kommentar: Tykkelse må vel være vigtig? Du får jo et ujævnt gulv, hvis brædderne er af forskellig tykkelse. Især hvis du har gamle tommebrædder i gulvet, er det jo vigtigt at vide, for så findes træet måske ikke som standard på dit bræddeskur.
Henningelvis sagde:
Henningelvis sagde:
Klik her for at svare