Hej! Mit gamle fyrretræsgulv er ødelagt nogle steder, og jeg har derfor brug for cirka 30 løbende meter gamle fyrretræsgulv/planker for at udskifte en del af gulvet. Hvor kan jeg finde sådan nogle? Taknemmelig for et hurtigt svar. Lejligheden ligger i Stockholm, men jeg er selvfølgelig villig til at betale for transporten også.
/AniKri

Du kan jo begynde med at besøge nærliggende trævarehandlere/bræddegårde.
Men start med at måle tykkelse og bredde på dine gulvbrædder, og se hvordan de eventuelt er fer og not.
Måske er det nemmest at skifte hele gulvet i et rum.
Hvor store arealer drejer det sig om, altså antal rum og areal per rum?

Held og lykke!

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Du kan jo starte med at besøge nærliggende trævarehandlere/bræddegårde. Men start med at måle tykkelse og bredde på dine gulvbrædder, og tjek hvordan de eventuelt er fer og not. Måske nemmest at skifte hele gulvet i et rum. Hvor store arealer drejer det sig om, altså antal rum og areal pr. rum?

Held og lykke!
(y)
Tak for rådene. Men det er nogle "brædder" her og der i min lille lejlighed. Varken tykkelse eller fer og not er altså vigtigt. Men her er en fortegnelse over, hvad jeg har brug for:
Håndskrevet liste over nødvendige brædder med specifikationer af bredde og længde i millimeter og centimeter, totalt antal og samlet længde.

A AniKri sagde:
(y)
Tak for rådene. Men der er nogle "brædder" her og der i min lille læge. Hverken tykkelse eller not og fer er altså vigtigt. Men her er en fortegnelse på, hvad jeg har brug for:
[billede]
Og hvis træet er for bredt, kan tømrerne altså skære det.

A AniKri sagde:
(y)
Hverken tykkelse eller spont er altså vigtigt. [billede]
Hej

Bare en kommentar: Tykkelse må vel være vigtig? Du får jo et ujævnt gulv, hvis brædderne er af forskellig tykkelse. Især hvis du har gamle tommebrædder i gulvet, er det jo vigtigt at vide, for så findes træet måske ikke som standard på dit bræddeskur.

Henningelvis Henningelvis sagde:
Hej

Bare en kommentar: Tykkelse må vel være vigtigt? Du får jo et ujævnt gulv, hvis brædderne har forskellig tykkelse. Især hvis du har gamle tommebrædder i gulvet, er det vigtigt at vide, for så findes materialet måske ikke som standard på dit brædtgård.
(y)
Henningelvis Henningelvis sagde:
Hej

Bare en kommentar: Tykkelse må vel være vigtigt? Du får jo et ujævnt gulv, hvis brædderne har forskellig tykkelse. Især hvis du har gamle tommebrædder i gulvet, er det vigtigt at vide, for så findes materialet måske ikke som standard på dit brædtgård.

Ja, du har ret i det. Idealet er 45 mm. Men ifølge snedkeren kan man få et godt gulv ned til 25 mm. Men den mindste tykkelse er altså 25 mm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.