Hej!

Jeg er på jagt efter et beslag til en loftstige, der læner sig mod en stolpe.

Beslaget skal gøre det muligt for loftstigen at glide/rulle venstre-højre på en enkel måde.
Måske noget slags kugleleje?

Taknemmelig for tips.

Loftstige læner sig mod skinne i hvidt rum, ideel til fleksibel bevægelse til venstre og højre, muligvis med kugleleje for nemmere glidning.

Mazen Mazen sagde:
Her kunne det måske være noget..
[link]
Tak, kiggede lige på den på en amerikansk side! :)
https://www.cshardware.com/rolling-library-ladder

Finder dog ingen, der har den på lager i Sverige.

Måske skal jeg forsøge mig med en hjemmebygget? Hmm.. tips? :oops::oops:

Mange tak.

Stigen kan jo stå direkte på gulvet og bare sidde i en skinne foroven. Ulempen er, at man skal løfte stigen lidt, når man flytter på den, men det bliver til gengæld lidt mere stabilt. Men hvis det ikke er en stige, man behøver trække frem og tilbage hele dagene, så er det jo nok.

useless useless sagde:
Stigen kan jo stå direkte på gulvet og bare sidde i en skinne øverst. Ulempen er, at man skal løfte stigen lidt, når man flytter den, men det bliver til gengæld lidt mere stabilt. Men hvis det ikke er en stige, man skal trække frem og tilbage hele dagen, så er det jo fint nok.
Jeg tænkte om man kun skulle have hjul nederst, uden nogen skinne øverst.

Det du siger, er nok bedre, men måske bliver det også ustabilt, hvis man skal ned fra loftet. Især de første trin nedad.

Hmm.. :rolleyes:

Tak!!

Bare hjul nedenunder lyder livsfarligt. Med en skinne ovenpå sidder den fast og kan umuligt falde.

Ved at nogle køkkenfirmaer har stiger..

Giv et ring til Kvänum og hør, om de sælger beslag løst

useless useless sagde:
Bare hjul nedenunder lyder livsfarligt. Med en skinne øverst sidder den fast og kan umuligt falde.
Bliver det ikke vaklende da? At. den bevæger sig højre/venstre.

Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Anden type skinne; [link]
Hvis du tænker at lave noget selv ... :)
Den ser godt ud! Skal kigge på den! Tak!!

Kvänum synes bare at have boret et hul i stigen som stolpen går igennem, det er jo smart det også!

Hmm. jeg skal tegne nogle forslag op straks. :D Tak!

Hvordan gik det med dette?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.