Da vi skulle sætte vores tømmerhus op, skulle vi bestille den første omgang tømmer fra savværket. 20x20 cm i længder på 4,5 meter. Har ikke prisen i hovedet, men det var ikke så dyrt. [smiley=wink.gif]
vi har to lange tømmerstokke tilbage fra vores byggeri... de blev tilovers.
tror de er omtrent 4tommer
tror de er omtrent 4tommer
hejsa!
Fuskbalker er super flotte, og vi har flere styks
En virkelig god og enkel måde at lave sådanne er at sætte 3 planker sammen som et U (sømmes og limes) og derefter sidde og hugge lidt og snitte på kanterne, indtil de får et passende "gammelt kantet look". Læg ekstra energi på hjørnerne, hvor du satte plankerne sammen... og derefter male dem eller bejdse eller hvad du har lyst til.. vi malede vores sorte og satte dem op
Jeg skal påpege, at jeg kiggede på fuskbalker i en maleriforretning, og de var sindssygt dyre! Skulle koste xx tusinde for alle balkerne.. og så var de alligevel kun af styropor...
(de har selvfølgelig forskellige storerlser og forskellige priser, men vi ville have noget stort og robust, der så så ægte ud som muligt)...
Uanset hvad du vælger...
Held og lykke, det er flot
MVH Sandra
Fuskbalker er super flotte, og vi har flere styks
En virkelig god og enkel måde at lave sådanne er at sætte 3 planker sammen som et U (sømmes og limes) og derefter sidde og hugge lidt og snitte på kanterne, indtil de får et passende "gammelt kantet look". Læg ekstra energi på hjørnerne, hvor du satte plankerne sammen... og derefter male dem eller bejdse eller hvad du har lyst til.. vi malede vores sorte og satte dem op
Jeg skal påpege, at jeg kiggede på fuskbalker i en maleriforretning, og de var sindssygt dyre! Skulle koste xx tusinde for alle balkerne.. og så var de alligevel kun af styropor...
Uanset hvad du vælger...
Held og lykke, det er flot
MVH Sandra
Nederst på denne side er der en fuskebjælke.
http://www.cjohnhebert.com/Festool Planer.htm
http://www.cjohnhebert.com/Festool Planer.htm
Hvad bruger I, der har lavet en egen variant på tagbjælken, til dimension på brædderne? Hvordan får du den op, når man har fremstillet dem?
Enig med Bauhaus flygolit-stuff er dyrt, og de er desuden tilpasset til at sætte på eksisterende regel, som jeg forstår det.. Og har man så ingen eksisterende, så bliver det jo svært ;D
Enig med Bauhaus flygolit-stuff er dyrt, og de er desuden tilpasset til at sætte på eksisterende regel, som jeg forstår det.. Og har man så ingen eksisterende, så bliver det jo svært ;D
Jeg har bygget en snydebjælke af to 22 x 95 råplan på hver side af en 45 x 45 regel, sømmet og limet (disse danner så et omvendt U i tværsnit). Denne skruede jeg op mod taget gennem reglen. Afslutningsvis dækkede jeg åbningen i U'et med endnu en 22 x 95 råplan (sømmet). Disse dimensioner passer ikke helt, og man kan så vælge at høvle lidt, vinkler brædderne udad et par mm, eller bare lade det være.Hobbysnickarn sagde:
Afslutningsvis bejdset jeg det hele med en rigtig mørk bejdse. Flot og meget enkelt. (synes i hvert fald jeg!)
Klik her for at svare