Hej,
Jeg bor i en nybygget villa i Stockholmsområdet. Nu hvor det har sneet, har jeg opdaget, at der er to steder, hvor sneen smelter ved husfundamentet, selvom det er flere minusgrader udenfor.
Fundamentet er plade på jord.
Er dette normalt?
Jeg tænker, at der sikkert lækker en hel del varme fra huset der.
Jeg bor i en nybygget villa i Stockholmsområdet. Nu hvor det har sneet, har jeg opdaget, at der er to steder, hvor sneen smelter ved husfundamentet, selvom det er flere minusgrader udenfor.
Fundamentet er plade på jord.
Er dette normalt?
Jeg tænker, at der sikkert lækker en hel del varme fra huset der.
Jeg antager, at du har L-element på dit hus, hvilket betyder at elementet kun har 100mm celleplast udadtil så det. Dette skyldes, at nedføring af vægten kræver beton under sig i kantbjælken.H Haggis1 sagde:
Ved eltavlen antager jeg, at du mener facadeafbryderskabet, hvor du har din elmåler, der skal man nogle gange fjerne lidt celleplast fra L-elementet for at få alle elkabler ind, fiberslange mm.
Hvad der sker ved dine altandøre er det sværere at gætte sig til...
Præcis, sneen smelter ved facade-målerskabet. Der går 3 stykker 50mm gule rør til elen og fiberen.Rejäl sagde:Jeg antager, at du har L-element på dit hus, hvilket betyder, at elementet kun har 100mm celleplast udad, så det. Dette skyldes, at nedføring af vægten kræver beton under sig i kantbjælken.
Ved elskabet antager jeg, at du mener facade-målerskabet, hvor du har din elmåler, der plejer man nogle gange at skulle fjerne lidt celleplast fra L-elementet for at få ind alle elkabler, fiberkabel mm.
Hvad der sker ved din altandøre, er sværere at finde ud af ...
Hvad jeg kan se fra billederne, går rørene på indersiden af isoleringen.
Men de kan have lavet et større hul i bunden måske? Dette er ikke noget at bekymre sig for..H Haggis1 sagde:
Når der er sne imod fundamentet, smelter sneen væk tydeligt rundt om huset i hvert fald på mit hus..
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Snön smälter FORT runt huset under vintern
Värme allmänt -
Hjälp med att identifiera något som gräver vid husgrund och lämnar mystiska spår i snön
Övrigt husrelaterat -
Snön smälter på del av taket
Isolering -
Isgata när snön smälter
Trädgård allmänt -
Snön knäckte mitt lilla tak,vid snösmältning
Tak & Vind